Sower Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Hei, Det var for nøyaktig 6 månder siden Mitsubishien min tok kveld da registerreima for og toppen ble 'knust'. Dette var trolig følgene av en ødelagt vannpumpe fikk jeg høre fra verkstedet. Så det som ble gjort var å bytte hele toppen, vannpumpe, reim osv. 20,000,-. Og da gjorde verkstedet alt. (t.o.m toppen var dønn ny) Bilen gikk greit fram til noen dager siden, men så plutselig kom det en god det hvit/grå eksos ut fra bilen min og like etter gikk motoren varm og det begynte å koke i ekspansjonstanken. Da parkerte jeg bilen og byttet radiatorføler og termostat, og bilen gikk greit i en dag helt til den gikk varm igjen og da parkerte jeg den på verkstedet. Og der mener de at jeg har kjørt den varm og må ta alt fra min egen lomme. dvs. betale dem for å ta av toppen og sende den inn for sjekk og til slutt betale for alt arbeidet for å ordne bilen. HAR JEG NOE SOM HELST RETTIGHETER HER? toppen er jo 6mnd gammel og jeg har ikke kjørt over 100km/t engang siden den tid. (ikke råkjørt). Bilen er en Mitsubishi Galant 93 modell. Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2009 (endret) Og der mener de at jeg har kjørt den varm og må ta alt fra min egen lomme. dvs. betale dem for å ta av toppen og sende den inn for sjekk og til slutt betale for alt arbeidet for å ordne bilen. At du har kjørt bilen varm er jo et resultat av dårlig arbeid fra dems side. Hadde dem tatt seg tid til å sjekke at den nye toppen dem monterte, og/eller blokkplanet var rett, samt montert toppakning rett så ville dette nok ikke skjedd. Endret Mai 9, 2009 av B.T.i Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Mai 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2009 B.T.i Bra at det er noen der ute som forstår meg. Verkstedet er helt vrang på dette og jeg får følelsen av at de prøver å få meg til å gi opp hele tingen da det bare blir sagt at det koster en 4,000,- å få sjekket toppen og at en ny toppakning blir på 10,000,- m/arbeid. Skal få snakket med med dem på mandag nå, men vil bare være sikker på at dette ikke er helt normalt, at det bare er verkstedet som prøver å vri seg unna her. Men i tilfelle at motoren gikk varm pga en feil som lå i bilen fra før.. altså den samme feilen som fikk bilen til å gå varm for ett år siden og fikk toppen til å gå den gangen. Skulle ikke dette ha blitt fikset av verksted da vi sendte inn bilen og rett og slett bare bad de om å få den fikset? Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2009 Men i tilfelle at motoren gikk varm pga en feil som lå i bilen fra før.. altså den samme feilen som fikk bilen til å gå varm for ett år siden og fikk toppen til å gå den gangen.Skulle ikke dette ha blitt fikset av verksted da vi sendte inn bilen og rett og slett bare bad de om å få den fikset? Årsaken til det første verkstedbesøket var registerras, så ser ikke helt hvordan disse to tingene skulle ha en sammenheng. Jeg ville vurdert å sendt bilen til en uavhengig part, f,eks NAF hvis verkstedet ikke vil hjelpe deg. Du har all rett til å reklamere på jobben dem har gjort, og det skulle være i deres beste interesse å løse denne saken uten at du trekker inn f,eks Forbrukerrådet. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smrf Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 tipper at vannpumpen var gåen som dem sa, så har dem selvfølgelig tappet av alt kjølevannet.. Og etterfylt uten å lufte ut etterpå, noe som resulterer i at motor går varm og toppen kan ryke..? :) Leit... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Verkstedet kom fram til etter å ha åpnet hele greia, at det kun var toppakningen som gått. Den var trolig 'smeltet' eller noe slik. Så toppen er fortsatt grei, så da tenker jeg at de snart må komme over en 'samvittighet'. Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 En ting du må huske på er at firmaer ikke tar ansvar på ting som koster dem penger uten videre. Stå på ditt og får du fremdeles ikke enighet sier du klart fra at du tar dette videre. Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 Fikk vite at feilen var i bryteren i radiatoren, så viftene reagerte ikke pga den. Dermed får jeg en fin regning i posten på ny toppakning. Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 Det har vel fortsatt lite med hvit eksos å gjøre? Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 feilen på radiatoren gjorde at topppakningen røyk. trådstarter: Så det vil si at de ikke egentlig fant feilen første gang da? eller undersøkte de den bryteren da og? Eller var det helt klart vannpumpen første gangen? Og det er jo noe som heter garanti på arbeid og deler.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 De byttet vannpumpa da det var reima som gikk den gang, og da skyldte de på litt av hvert egentlig. 1. Strammehjulet fungerte ikke 2. Vannpumpa leverte ikke veske til motor Denne gangen, så var det disse punktene som ble nevnt: 1. Bryter til radiator var ufunskjonell, så viftene virket ikke. 2. Kjørt varm, slik at det kom to 'hull' i toppakningen. 10,000,- koster dette meg. Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 Denne gangen, så var det disse punktene som ble nevnt: 1. Bryter til radiator var ufunskjonell, så viftene virket ikke. 2. Kjørt varm, slik at det kom to 'hull' i toppakningen. 10,000,- koster dette meg. Jeg kan telle på to fingre hvor mange ganger jeg hører viftene på mine biler iløpet av en måned, da en også har noe som heter termostat. Slik jeg ser det så har dem gjort dårlig jobb i utgangspunktet, og vrir dette din vei for å tjene enda mer på deg.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 Jepp, man skal stå ganske lenge på tomgang, eller kjøre sinnsykt hardt, for at viftene skal trenge å koble inn. Syns hele greia høres litt mystisk ut... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 Jeg kan telle på to fingre hvor mange ganger jeg hører viftene på mine biler iløpet av en måned, da en også har noe som heter termostat.Slik jeg ser det så har dem gjort dårlig jobb i utgangspunktet, og vrir dette din vei for å tjene enda mer på deg.. Problemet er at dette er en dieselbil, slik at selv så hører jeg viftene dårlig, men jeg og en som kan bil testet ut viftene på plassen bilen ble parkert da den først gikk varm og da slo de til hver gang over en viss grad. Jeg byttet å termostat og den bryteren etter den først gikk varm, men problemet var fortsatt der, så etter det sendte jeg den til dem. Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 Jepp, man skal stå ganske lenge på tomgang, eller kjøre sinnsykt hardt, for at viftene skal trenge å koble inn. Syns hele greia høres litt mystisk ut... Jeg har ingen ide, har holdt på for det meste med luftavkjølte biler. Verksted mener på det fulle at det er min feil iallefall. "Du har kjørt den varm..." Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.