Gå til innhold

kasse bil, disel

Ranger emnet

gotthard

Anbefalte innlegg

tenker seriøst på og handle en kasse bil nå, brukes til frakt av diverse og pendling. Bilene som da blir aktuelle er vel caddy, berlingo og kangoo.

noen som har erfaring med hvordan de fungerer ved normal bruk, hvor mye pleier disse diselmotorene og gå før de begynner og merke slitagen?

andre merker som burde vurderes?

tenker pris 20-40k.

skrur, sveiser og slikt selv.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Opel Insignia sport tourer 2009

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle generasjonen caddy ruster veldig mye, og har ofte den slappe 1,9 dieselen uten turbo. Da ville jeg kanskje gått for en Citroen berlingo/peugeot partner med turbodiesel/HDi, de går greit og er ganske slitesterke. Gode å kjøre også faktisk. Kangoo er visst litt dårligere på kjørekomforten, og også styggere etter min mening.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høt mye bra om berlingo og peugeot, renualt er mindre pene men er vist helt greie biler. ford og opel har jeg hørt er skranglekjærrer som går utrolig dårlig og som er tørstere enn de andre på disel.

caddy er vist stiv og kjøre å ruster fort.

menn hvordan er det med motorene på disse? hørt at berlingo og partner har samme motor, gjelder det renualten også? er det greie holdbare motorer?

forden har 1,8 er det vel, er ikke den lit svak? hva med opel sin motor?

misforstå meg rett, har ikke planer om å leke gti-killer med bilen, men onsker og kunne smette forbi en traktor osv uten og måtte ha 1km slette og gjøre det på.

og som alle andre ønsker jeg så klart og få mest mulig igjen for penga..

vel, takk for svar så langt, bare og hive seg på om mann har meninger, forslag eller bare ønsker og dele erfaringer med denne type biler.

pål

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Opel Insignia sport tourer 2009

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! min bror hadde en citroen berlingo 2 liter elller hva det var med HDI motor... mulig han har vært veldig uheldig men følgende har han måtte reppare: drivakslene hoppet av når han kjørte ut av lyskryss+ reprasjoner for 12000kr i tilleg til drivakslene, husker ikke hva dette var... men ellers veldig greie biler. Hdi motoren er heilt grei, bra bunndrag vil jeg vel si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

berlingo og en mann på 2m er slitsom i lengden!!

kjører en 05 berlingo. Lite feil men en slapp 1,4 bensin (anbefalles ikke)

ellers knirker det mellom skilleveggen og chassi grunnet at den er poppet fast. slitsomt i starten.

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en Opel? Opel har modeller som passer for alle. Liten kassebil = Combo og stor kassebil = Vivaro. Opel er noe av det beste å få kjøpt, spør du meg.

Ja for combo ruster jo ingenting...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider