Gå til innhold

Solgte en Ford mondeo 97

Ranger emnet

Annedine

Anbefalte innlegg

Vi kjøpte en Ford Mondeo 97 mod, 1,8 for en rimelig penge. Gått 144.000 km. Den hadde ikke gått gjennom EU-kontroll. Vi bestemte oss for å fikse opp bilen, det som ble kommentert på EU-kontrollen. Vi gjorde så og bilen ble så EU-godkjent. Det var da enda et par småting som kunne vært fikset, men ettersom vi skulle selge bilen rimelig så orka vi ikke fikse det vi mente var unødvendig og som ikke hadde blitt kommentert på EU-kontrollen. En ting var temperaturføler og støtdempere bak som var litt slitt, men som ikke ble kommentert på EU-kontroll. I tillegg til reperasjoner tok vi full service på bilen med bytte av div oljer, pollenfilter og fullstendig innvendig og utvendig vask.

Vi la den så ut for 15.000 kr. En arbeidskollega av meg ville kjøpe bilen, men vi ble også nedringt av andre kjøpere bare etter noen timer på autodb. Men da siden min arbeidskollega hadde hadde vært interessert først så fikk da hun kjøpe den. Men finansieringen hennes kom liksom aldri i orden. Hun måtte søke om lån og det tok altfor lang tid. Vi hadde kjøpt bilen da med tanke på at vi ville ha den fort bort igjen. Så vi ga henne en frist. Etter mye om og men klarte hun omsider å få finansieringen i orden med at hun skulle låne hos en venn. Han skulle overføre pengene til oss på onsdag og hun skulle overta bilen på torsdag. Da hun hentet bilen var enda ikke pengene kommet på konto, men jeg lot det gå og tenkte at pengene nok kom utpå dagen. Da ingen penger hadde kommet utpå kvelden spurte jeg henne om pengene. Da svarte hun at vennen hennes ikke hadde overført fordi han ville se at alt funket på bilen først, og at hun skulle få en lengre kjøretur med den før betaling. Lengre kjøretur blir da sånn ca 70 mil fram og tilbake (dit hun dro). Hun sa at mandag skulle han overføre pengene. Jeg ble ganske forbannet i og med at hun hadde løyet til oss om overføring. Vel pengene kom inn omsider..men nå ringer hun hele tiden og maser og klager. Hun har merket at støtdempere bak er litt slitt, hun klager på temperaturmåler, tanklokket som av og til fusker og at bilen noen ganger er treig og kaldstarte. Så forlanger hun at vi skal fikse det. Vi har sagt at vi skal se på tanklokket og at vi kan bytte bensinfilter men ikke no mer. Vi har prøvd å forklare henne at vi solgte bilen såpass rimelig fordi det var litt slitasje, dvs deler som må skiftes om 1-2 år. Men da ingen kostbare reperasjoner for henne. Vi sa også at dersom vi skulle fikse absolutt alt på bilen så måtte vi ha gått atskillig mye mer opp i pris. Men vi har vært såpass greie hele veien at vi har tilbudt henne å levere bilen tilbake og at hun får pengene igjen dersom hun er usikker på kjøpet. For vi mener nemlig at vi kunne fått mer enn 15.000 kr og at vi la den ut litt for billig. Vi tenker rundt 18.000. Det er også helt ny vinterdekk og nye sommerdekk til. Vi har sagt til henne at vi skal bytte bensinfilter og dersom hun enda har problemer med å kaldstarte så kan hun levere den tilbake, men dette er hennes siste sjanse til å levere tilbake. Hun vil ikke få dette tilbudet igjen. Jeg mener at man kan ikke forvente allverden av en 97 modell til 15.000, og man kan ikke forvente en bil i tipp topp stand. Jeg er så lei hele greia nå at jeg håper at hun leverer bilen tilbake. Moralen i historien : Aldri selg til kjentfolk!!!

Er det vi som er urimelig her eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er ikke første som driter seg ut ved og selge til kjente.

synes din versjon av saken høres grei ut jeg, si at hu kan levere tilbake bilen om hu skal bråke noe mere, vis hu hva andre like biler i ca lik stand går for på nett og be hu holde kjeft eller levere bilen tilbake så du kan få det bilen er hverdt i penger av noen som handler for og handle.

du selger en bil i den stand den står, du er ikke pliktig til og bytte filter eller noe, det er faktis hennes plikt og kontrolere bilen før kjøp.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Opel Insignia sport tourer 2009

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok ta det med ro her ja, man får ikke stort for 15000...du har jo til og med tilbydd deg å heve kjøpet, så ho kan bare gå å legge seg :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, klage på småfeil på en EU-godkjent bil som er så ny til 15 lapper?? Blir stadig overrasket over folk jeg.. Og LÅNE penger for en bil til 15k?? Jaja, gi henne inn.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, klage på småfeil på en EU-godkjent bil som er så ny til 15 lapper?? Blir stadig overrasket over folk jeg.. Og LÅNE penger for en bil til 15k?? Jaja, gi henne inn.

Eirik

Du har ikke tenkt på at det ikke er hvem som helst som kan cashe 15k helt plutselig?

Fordi om du sikkert bor hjemme hos foreldrene dine og lever herrens glade dager, er det andre som faktisk leier/eier for seg selv og ikke bare kan dra 15k ut av lufta...

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så, men poenget mitt er at da kan du heller droppe å kjøpe bilen og vente med å handle bil til du har en annen bil. Som enkelte skriver i annonser, har du ikke penger kan du sløyfe å ringe.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte et bensinfilter på biltema til 150 kr og har nå byttet det. Er hun ikke fornøyd nå så tar vi bilen tilbake. Vi har sagt at vi ikke tar ansvar for noe mer, og at hun må ta bilen som den er eller gi den tilbake. Jeg er så møkk lei av hele bilen og den dama. Aldri mer skal vi selge til kjentfolk. Ja ja man lærer så lenge man lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri solgt til kjentfolk uansett. Hadde HATA å sett noen kjente kjøre rundt i "min" bil. hehe

Men hun skal ikke akkurat klage da. Bil til 15.000,- + at dere sier dere kan ta bilen tilbake og gi henne penga. Hun har jo ganske gode muligheter i forhold til hva andre kanskje hadde fått.

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider