0kriz Skrevet Mai 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2009 bassen i bilen min låter helt ræva. lurer på om det har noe med at cdspilleren min er for dårlig. har prøvd alt for og få den bedre men ikke noe funker. er ved høyt volum at bassen låter ræva. har flytta styrestrømmen unna strømkabel, testa forskellige jordings punkter, bytta til større kabler, stilt inn forsterker og spiller på alle mulige måter, instalert kondensator eneste jeg ikke kommer på som jeg ikke har gjort er og bytte spiller. husker ikke hva spilleren jeg har het men trur den begynner og bli litt gammel. har 2x12" basskasse----> http://i.bids.no/i/00000016/160538.JPG kansje det bare er hele basskassa og elemente og alt som er helt ræva ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mai 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2009 kansje det bare er hele basskassa og elemente og alt som er helt ræva ?Kan allerede forestille meg det ja... hvilke høyttalere er det snakk om her? Og kan du utdype begrepet "ræva" litt nærmere utifra din opplevelse av dette, sånn utenom den rent anatomiske tolkningen? ;) Det noen synes er vinkelsliperlyd, synes jo atter andre er helt diggbart... Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0kriz Skrevet Mai 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2009 Kan allerede forestille meg det ja... hvilke høyttalere er det snakk om her? Og kan du utdype begrepet "ræva" litt nærmere utifra din opplevelse av dette, sånn utenom den rent anatomiske tolkningen? ;) Det noen synes er vinkelsliperlyd, synes jo atter andre er helt diggbart... bassen blir skranglete og uklar. høres ut som elementene er ødelakt. men det veit jeg at dem ikke er. kan hende det er bilen som skrangler men tviler på det. høres ikke sånn ut vaffal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 En kombinasjon av møkka elementer, og skikkelig dårlig forsterker tipper jeg på... Hvilken forsterker har du på visonik møkka? Og hva annet har du i bilen? Siden du ikke vet hva spilleren heter engang, så er vel det noe ukjent møkk det også ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0kriz Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 har ADS p700.1 forsterker ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 Kjører du høytalere på spilleren? Om du gjør det, og på en tvilsom spiller vil det lett bli vrengning av utsignala ved høy volumstyrker, som igjen vil gi "ræva" lyd. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0kriz Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 Kjører du høytalere på spilleren? Om du gjør det, og på en tvilsom spiller vil det lett bli vrengning av utsignala ved høy volumstyrker, som igjen vil gi "ræva" lyd. diskanten sitter til en forsterker den å men det er en annen forsterker. merker ikke noe ulyd der. men bassen i subene er helt ræva Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 Vel, som Cossie er inne på; har man masse møkkautstyr og speller drittmusikk, er det jo bare ren logikk at det låter ræva. :D :D Fra schphøk til litt mer konstruktivt: Billige båndpasskasser er gjerne noen romlebøtter, så ikke forvent all verden av knivskarp bass fra den kassa. Forsterkeren din er heller ikke særlig sterk, så den bidrar jo ikke akkurat den heller. Har du et Subsonic-filter på den? Har du prøvd med en annen type basskasse? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg