[Jalliz] Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 Hei:) skal hente meg corrado straks, så tenkte jeg å bygge anlegg i bilen. noen som vet hvordan det er å bygge i disse bilene? noen som vet hvilket anlegg jeg kan velge, lyst på et anlegg som dunker godt, og til en passe pris, ca pris på dette? :cool: mhv [Jalliz] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 Veldig greit å ha anlegg i disse, har foreksempel ikke tett coupe, så mye av bassen kommer fram. Er mulighet til 6.5" komponentsett forran, bak er det utsjæringer til 6x9". Hvor mye vil du legge i et komplett anlegg, og hva slags musikk hører du på? :) Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Jalliz] Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 jeg hvet lkke helt hvor mye men sikkert rundt 10-15, eller er det for lite? hører mye på hip-hop, egentli på det meste som dunker ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 Det du i hovedsak trenger, er en spiller, her burde du ha 2 eller 3 linjeutganger, for tilkobling av flere forsterkere. På spillersiden anbefaler jeg Pioneer, det jeg har selv, og er mest fornøyd med. Pioneer DEH p700BT En spiller med mange justeringsmuligheter, og USB, noe som er herlig, hvis man ikke ønsker å la cdplatene ligger å fly rundt i bilen :) Hertz HSK165 Et frontsett jeg har hørt litt på, dog i 5.25" utgaven, sinnsykt pen lyd, og klar lyd. Får mye for pengene. Anbefaler å kjøre dette på en annen forsterker, men spillerforsterkeren er å anbefale. Tsunami 35mm kabelsett Tror ikke du trenger noe mer enn 35mm kabel hvis du skal kjøre høytalerne på spillerne. Meget godt, og bøyelig kabelsett til en fornuftig penge. Signalkabler Hertz HX250 i kassa Har en slik kasse i min bil, og det spiller HEIDUNDRENDE bra, og anbefales på det sterkeste. Spiller mye dypbass, og slår presist og hardt. Hertz EP1D Knallforsterker til prisen, mye power, og kurrant pris. Tilsammen koster alt dette 17500,-. Men sender du en mail til installbay om pristilbud, så skal du nok få det innenfor budsjettet ditt. Dette er iallefall min anbefaling, og jeg er rimelig sikker på at du ikke blir skuffet :) Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 Kan få nye paneler på dørtrekket, med plass til doble 6,5"; Skal du bruke bagasjerommet mye? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 det er iallefall veldig sikkert at du har jobb foran deg hvis bilen har originalt anlegg. Ikke noe som helst bortsett fra strømkontakten som kan brukes. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 Kan vel evt se på Morel eller Focal, evt Seas? (Ja vet at det er forskjellig klang i Morel og Focal, men hva gjør vel det?) Hertz har jeg mine meninger om. Noe låter okei men :) Pioneer har vel noen ok høyttalere, Polk har, JBL kanskje? OG en liten outsider på slutten: Rockford Fosgate ;) (Ja jeg kommer sikkert til å få pepper for den) Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Jalliz] Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 Kan få nye paneler på dørtrekket, med plass til doble 6,5"; Skal du bruke bagasjerommet mye? ca pris på dette da? vet ikke men trenger ikke så veldig mye plass til overs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Bare pass på at du går ikke går i den klassiske Corrado-fellen. Å kjøpe anlegg til 15 000,-, monterer det inn og så ryker g-ladere pga for lenge mellom service ;) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Jalliz] Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Bare pass på at du går ikke går i den klassiske Corrado-fellen. Å kjøpe anlegg til 15 000,-, monterer det inn og så ryker g-ladere pga for lenge mellom service ;) hehe nei;) men nårr den ryker blir det turbo kit;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2009 Kjører du til den ryker, og den ryker skikkelig kan det hende du må ha ny motor også, bare så du er klar over det...... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Jalliz] Skrevet August 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2009 da var allt kjøpt, unatt kabler;) http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18195902 skall bygges inn:D http://global.ebay.com/NEW_4000_Watt_LANZAR_MXA282_Car_Audio_AmplifierAmp/350197023692/item http://www.deal.no/produkt.cfm?id=119281 http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=5655&id=117793&WT.svl=deal_produkt_bilde noen som har kjennskap til disse produktene? hva mener dere? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Jalliz] Skrevet August 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2009 da var allt kjøpt, unatt kabler;) http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18195902 skall bygges inn:D http://global.ebay.com/NEW_4000_Watt_LANZAR_MXA282_Car_Audio_AmplifierAmp/350197023692/item http://www.deal.no/produkt.cfm?id=119281 http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=5655&id=117793&WT.svl=deal_produkt_bilde noen som har kjennskap til disse produktene? hva mener dere? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 7, 2009 Rapporter Share Skrevet August 7, 2009 Huff da... Subkassa er ok, og den forsterkeren, men lite egnet til 2stk 4ohms suber, da må du i tilfelle kjøre en sub på hver kanal, eller seriekoble subene (8ohm) og brokoble forsterkeren... Fusion settet er ræva, og 6x9 baki blir ikke bra sammen med subkasse... Men du har vel kommet laaaaangt under 10-15k nå?? hvis ikke så har du blitt lurt ;) Også mangler du forsterker til fronthøyttalerene da :D Men når det gjelder den Lanzar forsterkeren, så gir den ca 2x250watt rms, og langt fra de oppgitte effektene, så den ville jeg brukt på frontsettet, og kjøpt en ny MONOforsterker til subene. Du finner foresten den forsterkeren til lang lavere pris andre steder ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Jalliz] Skrevet August 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2009 Huff da...Subkassa er ok, og den forsterkeren, men lite egnet til 2stk 4ohms suber, da må du i tilfelle kjøre en sub på hver kanal, eller seriekoble subene (8ohm) og brokoble forsterkeren... Fusion settet er ræva, og 6x9 baki blir ikke bra sammen med subkasse... Men du har vel kommet laaaaangt under 10-15k nå?? hvis ikke så har du blitt lurt ;) Også mangler du forsterker til fronthøyttalerene da :D Men når det gjelder den Lanzar forsterkeren, så gir den ca 2x250watt rms, og langt fra de oppgitte effektene, så den ville jeg brukt på frontsettet, og kjøpt en ny MONOforsterker til subene. Du finner foresten den forsterkeren til lang lavere pris andre steder ;) ok, jeg skal ærlig inrømme at jeg ikke forstår en dritt av anlegg i bil, men ja jeg har kommet langt under 15k ;) vet du av noen greie forsterkere til subbene da? helst til en overkommelig pris . og kan informere deg om at alt du sa om brokobling osv skjønnte jeg ikke noe av:S har aldrig vært bortig annleg i bil før så:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg