Gå til innhold

Hvilke bil er rimeligst og bruker MINST bensin?

Ranger emnet


handsome

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg ville valgt toyota corolla eller mazda 323 disse bare går og går og går og bruker lite bensin

 

I den prisklassen 15000 kr ville jeg valgt japsebiler.

 

Kjører Toyota Corolla 1.3xli selv.

Nåværende bil: Toyota Corolla Ginza sedan 1997 1.3 16v

 

Tidligere bil: BMW E30 316i 1990 original SOLGT

Toyota Corolla 1.3 Xli 1991 SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var trådstarter så hadde jeg holdt meg unna Volkswagen og Audi i alle varianter. Det er ganske meningsløst å spare 300 kr på drivstoff hvis bilen må repareres for tusenvis av kroner hvert år.

 

Buskmann, du har bilrasistiske tendenser.

Enhver anledning du har til å disse Audi og VW, benytter du deg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buskmann, du har bilrasistiske tendenser.

Enhver anledning du har til å disse Audi og VW, benytter du deg av.

 

ikke bare han..audi kan bli gromme dem, men kvaliteten er desverre ikke deres sterkeste side.. det kan umulig være så vanskelig å forstå.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bare han..audi kan bli gromme dem, men kvaliteten er desverre ikke deres sterkeste side.. det kan umulig være så vanskelig å forstå.

 

kan du fortelle om alle audiene du har vært misfornøyd med kvaliteten på?:)

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi er helt greie biler så lenger du behandler dem bra og er på service med dem.

Da jeg gikk fra min BMW 320 til Audi 1.9 TDI gikk forbruket så mye ned at det var helt latterlig.

Men disse er jo ganske dyre i innkjøp så er vel utelukket.

 

Det man må være klar over da man kjøper så billig bil er at det er stor sjangs for at den må på verksted relativt kjapt om du ikke er heldig.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry OT:

`97 A4 B5 1.8 Avant Quattro

Ellers alle med den multilinkforstillinga jeg har skrudd på, er ikke bare forstillinga jeg tenker på, men kvaliteten over hele bilen, nok trøbbel med de eldre, men der er den generelle kvaliteten bedre.

 

Mercedes ruster ja, derfor holder man seg vekk fra de nyere mercene om man er redd for rust, og alle eldre biler for den saks skyld.

 

Audi ruster a det og, tross galvinga.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 2 eller Audi 80 med 16 Td... Dem går 4-500.000 uten problemer. Golf 2 er den billigste å kjøre med. Eller har man jo Polo 1.4D. DET er sparebørse. 0.3 på mila. Ellers Bruker min Audi 80 83 modell, rusla fin-fine 476.000 i morgen med oppskrudd pumpe og en god del gassing samt stort sett 120 på E6'en ca 0.5. Skal sjekke når jeg fyller i morgen. Kjører 15 mil om dagen, halvannen uke på en tank. Gammal Audi er bunnsolid, nyere Audi er ikke fullt så solid.

 

Gå for en Golf eller en Polo du. Men ikke Golf 3. Der kommer det feil støtt... 2eren er noe mer solid bygd.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også ville holdt en liten knapp på VAG diesel. Som nevnt går disse motorene 4-500 000 km uten problemer og motoren er gjerne like arbeidsvillig lenge etter at karoseriet er forvandlet til jord. Så hvis du finner en med lite rust har du bil i MANGE år fremmover. Finner også mange hundre tusen tillsvarende biler på høggere norge rundt så hvis noe skulle skje så får du omtrent deler kastet etter deg.

 

 

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17587190

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17826038

Endret av Kong-Erik J

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens Mercedes som ruster er så mye bedre? Selv de nye modellene.

Ha!

 

Ja, jeg har hatt mange mercer opp i gjennom livet, har aldri kommet noe mer rust enn det som var da jeg kjøpte dem. Har en 00' E-klasse(w210 eller rust10 om du vil), den har EN rustflekk etter å ha blitt brukt en hel vinter nå(den var der da jeg kjøpte den) Har fått en som jobber på BOS til å kikke over den, han var mektig imponert. En ting folk ikke har lært nå til dags, er at owatrol-olje og diesel hindrer rust.. Litt verre å bytte ut 99% av VAG for å få det til å bli driftsikkert, er det ikke?! Men jeg har min mening og dere har deres mening, la oss ikke ødelegge tråden.

 

Nå liker jeg enkelte audier som tidligere sagt, spesielt "90" coupe quattro. a4 1.8tq og rs/s-bilene, men holdbarheten er jeg skeptisk til(spesielt på nyere) Men tar man vare på en bil så går den en stund uansett åssen merke.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår