Gå til innhold

Hvilke bil er rimeligst og bruker MINST bensin?

Ranger emnet


handsome

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De som til stadighet uttaler seg om den elendige kvaliteten på VAG baserer seg vel stort sett bare på det de har hørt. Audi frem til 1995, og enkelte modeller frem til 97/98 er bunnsolide, og må omtrent skytes før de dør! Den forrige Audien jeg solgte hadde ruslet sine 378000 km, uten ett feilslag. I løpet av de årene jeg hadde den bytta jeg vel ei servopumpe, 4 foringer, ett motorfeste og registerreim.

 

Så tilbake til topic: Golf 2 eller 3 turbodiesel, eller eventuelt en 97-98 modell VW caddy turbodiesel. Går på luft og kjærlighet, er meget gjennomprøvd, og går omtrent aldri i stykker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp det en volvo 240 diesel som det er satt td motor i. Må vel være bra med volvo kvalitet og vag diesel som mange her sier er så bra. Driver selvmed en sånn en. Blir mye svartrøyk og turbotrykk da.

 

x2, du var en usedvanlig klok mann;) det er gromt med d6 evt d24:)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de bruker fort mye diesel om du skruer opp å styrer. dessuten så er det ikke til å komme fra at om du justerer opp ting fra slik det var originalt så kommer det ikke til å vare så lenge som tenkt. og en pendlerbil skal bare fungere. ikke noe annet.

 

jeg tror en gammel VAG diesel er saken. om du er heldig får du i en som er blitt veteran. da koster det omtrent ingenting å ha dem på veien heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte Audi'n idag. 9 dager til og fra oslo, 0.55 pr mil.

 

Fatterns gamle 80, tilsvarende min har gått langt. km teller virker kun når bilen er kald, så fort den er driftsvarm stopper den. Vil tru den har gått et sted mellom 350 og 400.000. I vår bytta han Bremseskiver/klosser og band, foringer bak og noen bremserør. Dette har sitti på sia bilen var ny.

 

Det andre som er bytta på bilen siste 6 år er ei bremsesylinder, børster til dynamo og støtdempere foran (forskjerm,a-stolpe,frontrute, dør og lykt foran er bytta og men det pga skade) Bilen går som et skudd og starter hver dag. Dessuten er det ikke så mye rust på den. bare noen flekker hist og her. Kom med en toyota som er kjørt hver dag siden 84 som nesten ikke er susten og ikke bytta mer på da... hehe det trur jeg ikke finnes. Foresten var bilen sivil politibil første 20 åra. :D hehe Sikkert en og annen fra Nes som har fått tur i den bilen! :D

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom med en toyota som er kjørt hver dag siden 84 som nesten ikke er susten og ikke bytta mer på da... hehe det trur jeg ikke finnes.

 

Det vet jeg finnes. Husker jeg leste i toyotamagasinet om en corolla ae82 som hadde gått 1,3mill.km, det var en postmann som hadde den. Like god, bare bytta vanlige slitedeler. Alt av drivverk var originalt :D Men ja, det hører nok til sjeldenhetene med så ekstreme tilfeller, og du har rett i at gamle volkswagen og audi er driftssikre som få :thumb

 

Det gjelder desverre ikke alle de nye modellene fra vag :(

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

x2, du var en usedvanlig klok mann;) det er gromt med d6 evt d24:)

 

Skal starte opp i morra. Driver på og bytter nå men folkevogn motoren er jo et helvete og skru på da. Alle skruene er umbrako og sitter som sveisa fast. Og det kalles tysk ingeniørkunst? Hadde det vert volvo motor så ville det vært ti ganger enklere. Men hva gjør man ikke for og kjøre turbodiesel med rake rør og svartrøyk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

? Hadde det vert volvo motor så ville det vært ti ganger enklere. Men hva gjør man ikke for og kjøre turbodiesel med rake rør og svartrøyk?

 

riktig innstilling!;) slik det skal låte, overraska meg ikke at du var fra Telemark, der har dem skjønt stilen.

 

At gamle VAG er jævli god kvalitet som FÅ som noen påstår her er i hvertfall hinnsides..det stemmer overhode ikke, men heldigvis ikke jeg som skal ha VAG, folk får kjøre hva dem vil for min del:m'm:

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At gamle VAG er jævli god kvalitet som FÅ som noen påstår her er i hvertfall hinnsides..det stemmer overhode ikke, men heldigvis ikke jeg som skal ha VAG, folk får kjøre hva dem vil for min del:m'm:

 

Nå kommer ikke det som ei bombe da, du liker jo nesten bare mercedes. Men vag har noen modeller som er meget driftssikre, som f.eks gamle audi 80(gasser), audi 100, golf 2 med diesel, den første transporteren med fwd og 2,4d, og noen andre. Det begynte å gå galt for mange av modellene på midten av 90-tallet og framover, da de begynte å produsere bilene sine i alle andre land enn tyskland.

 

Men la det være sagt, jeg er på ingen måte en vag-entusiast, jeg er faktisk ikke entusiast av noen merker. Jeg mener de fleste bilmerker har en og annen bil som er bra(med noen unntak):thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg jeg jche.. håper derfor at jeg tar jævli feil, for VAG har laget biler jeg syns er tøffe.. men er bare jævli skeptisk til kvaliteten, mekanikere sier de lever av VAG + en del negative erfaringer fra dem rundt meg også.. men jeg håper jeg tar feil som sagt.

 

Alle bilmerker omtrent har noe jeg liker veldig godt, men kvalitetsmessig som PENDLERbil er det noen få som er et lite steg foran etter min erfaring/synspunkter. Men hvem er det som ikke liker gamle rs/s2 osv?! det er få som ærlig kan si at de ikke gjør det.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår