Gå til innhold

Coilovers på Quattro?

Ranger emnet


JeanDaniél

Anbefalte innlegg

GOD DAG godfolket, nå blir det Muligens ny bil på meg, MEN jeg må selvfølgelig også ha senkesett på den Så det store spørsmålet:

 

Vil coilovers redusere virkningen til Quattro, evt vil det slite mer på motoren enn på en vanlig feks 1.8T eller går det helt fint?

 

Og mens jeg er i gang, hvordan er det å chippe disse bilene? Har hørt det ikke er så bra.. At diverse deler bør samtidig skiftes ut etc..?

 

Useriøse innlegg trenger ikke siteres en gang;)

 

På forhånd takk gutter:)

Endret av JeanDaniél

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle det redusere virkningen av quattro at bilen blir lavere? O_O Er rulleomkrets du må passe på. Den kan ikke variere mer enn 6km/t, da ryker diffen din.

 

At det ikke er bra for motoren med chip er hvertfall tull. Selvfølgelig failer du hvis du kjøper en billig jallachip-boks som du monterer selv, men hvis du går til noen som har peiling så har bilen alt annet enn vondt av å bli chippet.

 

Hør med chipsenter.no på vacn, så får du en god pris.

Endret av Haansi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD DAG godfolket, nå blir det Muligens ny bil på meg, MEN jeg må selvfølgelig også ha senkesett på den Så det store spørsmålet:

 

Vil coilovers redusere virkningen til Quattro, evt vil det slite mer på motoren enn på en vanlig feks 1.8T eller går det helt fint?

 

Og mens jeg er i gang, hvordan er det å chippe disse bilene? Har hørt det ikke er så bra.. At diverse deler bør samtidig skiftes ut etc..?

 

Useriøse innlegg trenger ikke siteres en gang;)

 

På forhånd takk gutter:)

 

Ang coilovers så vet jeg ikke, men når det gjelder chip så er ikke det noe problem. Chip kan/er egentlig positivt i den forstand at drivstoff forbruket faktisk går litt ned. Spes på langkjøring.

For å si det sånn, å hardkjøre en motor hele tiden vil slite turboen og motoren ellers like fort med eller uten chip. -MEN- velg en skikkelig chip som Haansi sier. Billige chip kan/vil skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg hiver i en chip hos et chipsenter som har peil, så skader ikke dette?

 

Når jeg tenkter på coilovers, så tenker jeg også på at bilen blir tyngre, dvs bærearmene får mer press enn orginal dempere.?

 

Jeg hadde aldri kjøpt en chip til 1000,-, alt som skal på bilen skal være 100%.:)

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg hiver i en chip hos et chipsenter som har peil, så skader ikke dette?

 

Når jeg tenkter på coilovers, så tenker jeg også på at bilen blir tyngre, dvs bærearmene får mer press enn orginal dempere.?

 

Ikke hos et hvilken som helst chipsenter. Men fra f.eks TS Racing eller Chipsenter Norge så er du trygg :)

 

http://www.chipsenter.no/

http://www.tsracing.no/chip.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg hiver i en chip hos et chipsenter som har peil, så skader ikke dette?

 

Når jeg tenkter på coilovers, så tenker jeg også på at bilen blir tyngre, dvs bærearmene får mer press enn orginal dempere.?

 

Jeg hadde aldri kjøpt en chip til 1000,-, alt som skal på bilen skal være 100%.:)

 

Coilovers-dempere er mye stivere enn org. dempere. Demperen blir kortere og stivere, ikke mykere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hos et hvilken som helst chipsenter. Men fra f.eks TS Racing eller Chipsenter Norge så er du trygg :)

 

http://www.chipsenter.no/

http://www.tsracing.no/chip.htm

 

Ville ikke vært så trygg på det, motoren tåler det ja ikke det som er problemet feks 1.9TDI får du i tre varianter er det vell. Forskjellen er som sagt hk motoren er den samme, de henter bare mer hk ut av motoren elektronisk, likt som man kan gjøre i etter tid men da kaller man det chipping, men clutch/girkasse det er en annen ting, når de lager bila så gir de den en clutch som skal tåle de Nm motoren gir originalt ikke noe mer, men tror det har seg sånt at viss du har originalt henger feste så har bilen forsterka clutch om dette er tilfelle er jeg ikke sikker, bare en jeg kjenner som chippa sin A4 b7 Avant 2.0TDI som ble fortalt dette av en på møller. den forrige bilen han hadde vw passat 3BG 1.9TDI kjøpt helt NY tok clutchen kvell etter noen mnd etter han chippa

 

Den han har nå har foresten 140hk fra fabrikk har nå 200hk, det merkes det ;)

Endret av svenkhas

Skal du være først i flokken står der AUDI på blokken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coilovers-dempere er mye stivere enn org. dempere. Demperen blir kortere og stivere, ikke mykere ;)

 

Nei tuller du? Les innlegget en gang til;)

 

Selvfølgelig er Coilovers mye stivere enn orginal Hansi, alle vet jo det.

 

Spørsmålet mitt er OM det vil gå ut over Quattroen.

Når bilen blir senket så vil bærearmene og stillingen får mer tyngde enn orginalt og derfor lurer jeg på om dette kan være med på å redusere Quattroens egenskap generellt.

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allright:)! Fine! Thanks;)

 

Om det blir kjøp, så blir nok første prio toning av ruter, samt få på felgene og coilovers:)

 

Men greit å ha det med Chip i bakhodet om det skulle bli aktuelt:)!

 

Venter enda på svar..:(

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tuller du? Les innlegget en gang til;)

 

Selvfølgelig er Coilovers mye stivere enn orginal Hansi, alle vet jo det.

 

Spørsmålet mitt er OM det vil gå ut over Quattroen.

Når bilen blir senket så vil bærearmene og stillingen får mer tyngde enn orginalt og derfor lurer jeg på om dette kan være med på å redusere Quattroens egenskap generellt.

Det går ikke ut over quattroen nei. Så lenge du ikke endrer mer rulleomkretsen såpass mye at hastighetsforskjellen blir mer enn 6 km/t, går det fint.

 

Senk skal ikke være noe problem med quattro. Biler leveres jo org. med senk også. Og når halve norge kjører med senka quattrobiler, og ingen av oss har hørt at det er et problem, så tror jeg nok du er rimelig trygg.

 

Men er du fremdeles redd ber jeg deg lage en tråd på VACN. Der får du skikkelige svar fra folk som jobber med bilene hver dag og vet hva de snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår