Gooner87 Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 Har lyst til å polere bilen, men vet ikke hvilke produkter fra Meguiars jeg skal kjøpe. Noen som hadde giddet å sette opp en handleliste for meg. hadde satt veldig pris på det:D På forhånd Takk for hjelpen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 1 x Wash Mitt 1 x Foam Applicator Pad 4-pk 1 x Supreme Shine Microfiber 1 x Supreme Shine Microfiber - 3-pk 1 x Gold Class Car Wash and conditioner 1 x Quick Clay detailing system 1 x Deep Crystal Step1 - Paint Cleaner 1 x Deep Crystal Step2 - Polish 1 x Deep Crystal Step3 - Carnauba Wax Og so trenger du eit tørkehandkle. Dette er produkter som brukes med hånd. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 1 x Wash Mitt1 x Foam Applicator Pad 4-pk 1 x Supreme Shine Microfiber 1 x Supreme Shine Microfiber - 3-pk 1 x Gold Class Car Wash and conditioner 1 x Quick Clay detailing system 1 x Deep Crystal Step1 - Paint Cleaner 1 x Deep Crystal Step2 - Polish 1 x Deep Crystal Step3 - Carnauba Wax Og so trenger du eit tørkehandkle. Dette er produkter som brukes med hånd. Jeg har poleringsmaskin. Beklager at jeg ikke nevnte det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 Jeg har poleringsmaskin. Beklager at jeg ikke nevnte det. Hva slags maskin? Og hva har du av puter/pads? Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 1 x Wash Mitt1 x Foam Applicator Pad 4-pk 1 x Supreme Shine Microfiber 1 x Supreme Shine Microfiber - 3-pk 1 x Gold Class Car Wash and conditioner 1 x Quick Clay detailing system 1 x Deep Crystal Step1 - Paint Cleaner 1 x Deep Crystal Step2 - Polish 1 x Deep Crystal Step3 - Carnauba Wax Og so trenger du eit tørkehandkle. Dette er produkter som brukes med hånd. Rett meg hvis jeg tar feil, men det går ann å bruke MG DCS 1,2 og 3 på en DA-maskin i lav hastighet? :) Vurderer å teste disse produktene selv, men da helst hvis det fungerer bra med en DA-maskin da jeg allerede er godt kjent med dette utstyret. Genererer jo relativt liten varme så det burde vel gå bra. Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tunamgu Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 skal du ha det beste,så sjekk disse http://www.bilforumet.no/annet-bil/219594-meguiars-produkter-5-flasker-tilgjengelig.html Siter e92 320dA e36 320iA Touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T-G-H Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Rett meg hvis jeg tar feil, men det går ann å bruke MG DCS 1,2 og 3 på en DA-maskin i lav hastighet? :) Vurderer å teste disse produktene selv, men da helst hvis det fungerer bra med en DA-maskin da jeg allerede er godt kjent med dette utstyret. Genererer jo relativt liten varme så det burde vel gå bra. Funker med DA maskin men klarer ikke korrigere no mer enn for hånd. skal du ha det beste,så sjekk disse http://www.bilforumet.no/annet-bil/219594-meguiars-produkter-5-flasker-tilgjengelig.html Dette er vel ikke de mest brukte Mirror Glaze produktene, og det er vel kanskje derfor de fortsatt ikke er solgt.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruben Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Er det noen spesiell grunn til at det anbefales DC1, DC2, DC3 og ikke DC1, DC2, NXT Tech Wax 2.0? Selv la jeg på #M80 og Tech Wax 2.0 i helgen. Veldig fornøyd foreløbig :) Brukte ScratchX 2.0 først på noen riper og den funka bra på de som ikke var for dype! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Er det noen spesiell grunn til at det anbefalesDC1, DC2, DC3 og ikke DC1, DC2, NXT Tech Wax 2.0? Billigere med step 3. Tech Wax er syntetisk og eg rekner med at bilen blir blankere med step 3 (men om det er synlig er vel ein annen sak! ;) ) Eg har nokre biler eg skal polere, og da bruker eg lakkrens (step 1) og Tech Waxen etterpå. Det går og an å legge step 3 over Tech Waxen. Dette kan være ein grei beskyttelse til vinteren. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Hva slags maskin? Og hva har du av puter/pads? Jeg har den fra biltema til 500kr. Har aldri brukt den, fikk den av en kompis, siden han jobber der. Kan også få lånt en bra poleringsmaskin av han samme kompisen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Jeg har den fra biltema til 500kr. Har aldri brukt den, fikk den av en kompis, siden han jobber der. Kan også få lånt en bra poleringsmaskin av han samme kompisen. Da er det den roterende regner jeg med.. og den er ubrukelig spør du meg. Den mister turtallet helt ved moderat press. Når det kommer til poleringsprodukter til roterende, trenger du som regel to-tre forskjellige graderinger i cut, samt 3-4 pads til disse. Personlig bruker jeg Meguiar's 105, 83 og 80, med ullpute, burgunder pad, gul pad og beige pad i samme merke. Disse er dyre, av rimeligere varianter som er vel så bra er f.eks 3M Perfect-It-serien verd å se på. De tre produktene man gjerne bruker da er Fast Cut Plus, Extra Fine Compound og Ultrafina SE. Disse har egne (ganske rimelige) pads som passer til hvert produkt. Ellers er Menzerna, Scholl, og masse mer veldig bra, men hvilke som er best til hva kjenner jeg ikke produktene godt nok til å uttale meg om. Uansett; etter polering må du ha LSP (last step protection) i form av en sealer og/eller voks. Masse å velge i her også, de jeg liker best er Meguiar's 21, 26 og 16. Prismessig ganske langt nede på treet, men likevel meget gode produkter. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Da er det den roterende regner jeg med.. og den er ubrukelig spør du meg. Den mister turtallet helt ved moderat press. Når det kommer til poleringsprodukter til roterende, trenger du som regel to-tre forskjellige graderinger i cut, samt 3-4 pads til disse. Personlig bruker jeg Meguiar's 105, 83 og 80, med ullpute, burgunder pad, gul pad og beige pad i samme merke. Disse er dyre, av rimeligere varianter som er vel så bra er f.eks 3M Perfect-It-serien verd å se på. De tre produktene man gjerne bruker da er Fast Cut Plus, Extra Fine Compound og Ultrafina SE. Disse har egne (ganske rimelige) pads som passer til hvert produkt. Ellers er Menzerna, Scholl, og masse mer veldig bra, men hvilke som er best til hva kjenner jeg ikke produktene godt nok til å uttale meg om. Uansett; etter polering må du ha LSP (last step protection) i form av en sealer og/eller voks. Masse å velge i her også, de jeg liker best er Meguiar's 21, 26 og 16. Prismessig ganske langt nede på treet, men likevel meget gode produkter. Det er denne jeg har http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=748&iItemId=133490 Er denne ubrukelig? Hvis ja. Da polerer jeg den for hånd heller og går for forslaget fra todleif. Men er det noe mer jeg trenger da enn det todleif har skrevet opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Det er denne jeg har http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=748&iItemId=133490 Er denne ubrukelig? Hvis ja. Da polerer jeg den for hånd heller og går for forslaget fra todleif. Men er det noe mer jeg trenger da enn det todleif har skrevet opp. Den ja :P Da trenger du bare to vaskebøtter (en til skyllevann og en til såpevann,) godt vær, skygge og godt humør :) Kan også være en fordel å kjøre en god avfetting slik at du sparer clay'en. F.eks Mac 124 Prickbort eller den eneste Turtle-avfettinga som er bra; Nano Prewash. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Takk for hjelpen folkens. setter veldig pris på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2009 Noen som vet hvor man får tak i produkter fra Meguiras billigst her i Oslo/Akerhus -område? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg