Gå til innhold

Vectra B 1.8 16v eller 2.0 16v? Hvilken motor er mest holdbar?

Ranger emnet

Emerica

Anbefalte innlegg

Heisann.

Er nå på utkikk etter Opel Vectra B.

Jeg hører at 1.8 motorene er veldig lite pålitelige, mye skjærings og mye motorbytte !?!

Hvordan er 2.0 motorene i forhold til disse?

Har surfet en del på finn.no og autodb etter Vectra, har sett i grusomt mange annonser at det er blitt skiftet motor.. Liker ikke helt dette!

Hva sier dere Vectra 1.8 eiere og 2.0 eiere? :)

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei... :) Men er 2-literen så veldig mye sprekere da?

Hører de sier at den er veldig sprek :) Vil igrunn ha den, men ser at det oftest er 96modeller som har den motoren.. Hmm..

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha noe stor kunnskap om disse motorene generelt, så vil jeg bare si at min ´96 2.0 har runda 280 000 km. Jeg kjøpte den i februar, men som jeg har hørt så holder motorene veldig bra selv om de har gått langt, bare de er tatt vare på med oljeskift og slikt.

Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes x20xev (2.0 16v) er ganske sprek egentlig.

Min bestemte seg for å kjøre på nødprogram en periode, dvs. at den taper endel effekt. Går noe mellom 1.6ern og 1.8 da. Mye dårligere drag enn du får med 2.0.

Så gå for x20xev du!

'96 Vectra B 2.0 16v. - Sommerbil.

'93 Calibra 4x4 Turbo.

'80 Ascona B, 2.0N

'94 Omega B 2.0 16v

Prosjekttråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

MaKoo: Skulle gjerne ha gjort det, fin bil du har forresten. :) Hvor holder du til da`? hehe!

Trofs: Hmmm, nødprogram opplevde jeg også på min tidligere Vectra. Men viste ikke at de gikk dårligere da.

Skulle gjerne ha gått for 2.0, men er lite av de på nettet til riktig pris. De fleste er å finne med høy kmstand ser jeg.

Vil helst ha en som har gått 200.000km, om ikke under.

Ingen av dere som skal selge da?`:P hehe

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selge min, men da med mangellapp! Skal få den for 18 lapper slik den står. Dersom du vil ha den EU-ok så selger jeg den for 40 lapper. Selger den billig fordi jeg har kjøpt meg ny bil og denne står bare i oppkjørselen. Og det har ingen bil godt av.

Annonse Autodb.no

Ny motor har "bare" 143000 km på samvittigheten, mens bilen har rullet 252000. Har fått ca pris fra Maskinagentur (Opel Trondheim) på 9-10000kr for fiks av mangellapp. Dvs en god bil for like oppunder 30000kr.

Og den ødelagte døren som er nevnt i annonsen, blir ordnet før evt salg, men da går bilen til 20000kr.

Dersom du har spørsmål, så er det bare å sende pm.

Kan lese i tråden min om hva som er gjort med den.

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Tok en titt i annonsen din, desverre er det alt for mye arbeid for meg det som må gjøres med bilen din. Hadde jeg vært karosserimester hadde jeg nok vært interessert :)

Lykke til videre med salg!

Men tilbake til emnet, er 2.0 veldig ustabil eller er det virkelig 1.6 som er det?

Blir fortalt på jobben at det er 2.0 16v som suger, veldig ustabil iforhold til de andre motorene :S Men arrrgh, er 2.0 jeg vil ha!

Endret av Emerica

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Tok en titt i annonsen din, desverre er det alt for mye arbeid for meg det som må gjøres med bilen din. Hadde jeg vært karosserimester hadde jeg nok vært interessert :)

Lykke til videre med salg!

Men tilbake til emnet, er 2.0 veldig ustabil eller er det virkelig 1.6 som er det?

Blir fortalt på jobben at det er 2.0 16v som suger, veldig ustabil iforhold til de andre motorene :S Men arrrgh, er 2.0 jeg vil ha!

Kjøp deg en 2.5 24v V6=) De ecotec motorene der er det ikke noe tull med=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider