Gå til innhold

Det ryker fra girkassa

Ranger emnet

steinar

Anbefalte innlegg

I dag har jeg kjørt en halvtime stampekø og slura på clutchen hele veien.

Når jeg kjørte kjente jeg at det lukta litt rart men det var først når jeg stoppa bilen jeg så det røyk noe jævlig i det hullet i girkassa som jeg kan stille tenninga i.

Hva kan dette være? Bilen går jo helt greit - kan det være at jeg kjører som ei jente med clutchen?

Golf 2 - 1,6l 1986 modell :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by steinar

hva er det som tar fyr? Hva brenner :D

Ble som en kamerat av meg i sommer som skulle burne... så begynte han å burne...han trodde han sto å burna for det røyk som faen.. men hjula sto helt stille:) hehe...

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by steinar

I dag har jeg kjørt en halvtime stampekø og slura på clutchen hele veien.

Når jeg kjørte kjente jeg at det lukta litt rart men det var først når jeg stoppa bilen jeg så det røyk noe jævlig i det hullet i girkassa som jeg kan stille tenninga i.

Hva kan dette være? Bilen går jo helt greit - kan det være at jeg kjører som ei jente med clutchen?

Golf 2 - 1,6l 1986 modell :D

HAHAH.... håper dette er en spøk. Da skal du ha slura skikkelig for å få det til. Var det ikke du som kjørte i kø med meget høyt turtall i 15min også? slik at manifolden ble rød.... :rolleyes:

:D

stakkars bil.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Asim

HAHAH.... håper dette er en spøk. Da skal du ha slura skikkelig for å få det til. Var det ikke du som kjørte i kø med meget høyt turtall i 15min også? slik at manifolden ble rød.... :rolleyes:

:D

Det stemmer det er gogolfen min - hadde nettopp bytta forgasser så enten var det høyt turtall som gjorde at den begynte å gløde eller så var det noe alvorlig feil med blandinga (som virker mer sansynlig da gasseren jeg bytta til ikke var brukt på ei stund)

Og ikke mobb golfen min - den kosta 2000 kroner og har gått 6000 km hittil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye må jeg slure for å kunne lage en slik effekt?

Det som er kjipt er at bilen går på høy tomgang - jævlig høy, akkurat denne turen eksperimenterte jeg med å holde clutchen litt inne slik at motoren tok litt men ikke ble kvalt når jeg sto i lyskryss. Da blir bilen mer stille og jeg tenkte den kanskje ikke gulpa så mye bensin som vanlig :D

Kan slik kjøring provosere fram den jævla rykinga?

Forøvrig så tar clutchen merkbart mye lengre ut i pedalen etter denne episoden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider