Gå til innhold

Risting

Ranger emnet


jan_is44

Anbefalte innlegg

Hei, Kjøpte meg 2rockford p3, bygde kasse iigår, som eg tror blei veldig bra. La et bass rør fra midten av kassa å opp i bilen. Men har problemer med mye ristinf ved høy bass. Veldig irriterans å høre på. Kan eg ha for lite bass rør? skjønner ikke hvor all støyen kommer fra..

Håper på svar :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker fett som regel d, få trykket inn i bilen. gjort dette tusenvis av ganger, men aldri opplevd dette!

 

"javel"

 

Dette er ikke en riktig måte å få til dette på, sånn er det bare, av mange grunner.

 

Det du lager deg her er en feiltunet båndpasskasse. Ikke spesielt heldig. Man vil gjerne slite med en slapp og upresis bass som ikke hører hjemme i musikk hvertfall.

 

Ta vekk røret og la hullet stå åpent. Kanskje fjerne litt mer i hatthylla for å la trykket slippe igjennom?

 

Hva slags bil er dette?

 

Ja, og lyddemp bilen der det trengs. Kan vinne litt på det!

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om den Narvestad-løsningen har "fungert tusenvis av ganger", behøver ikke å bety at det var riktig noen av gangene for dét, det ble kanskje bare "bra nok" akkurat da. ;) Du er inne på en god løsning, men det må gjøres slik Typhon sier; Kun en åpning i hattehylla for å slippe inn trykk fra bagasjerommet. Man kan gjerne bruke kun flensen fra et refleksrør for å få det til å se pent ut, men det skal ikke være et rør i seg selv, da får man som nevnt en båndpasskasse med en avstemming helt i det blå.

 

Men; er det en portet kasse du har bygd til RF'en? Og du har da beregnet at den porten skulle monteres utvendig på kassa og som da tilfeldigvis/heldigvis rakk opp til hattehylla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om den Narvestad-løsningen har "fungert tusenvis av ganger", behøver ikke å bety at det var riktig noen av gangene for dét, det ble kanskje bare "bra nok" akkurat da. ;) Du er inne på en god løsning, men det må gjøres slik Typhon sier; Kun en åpning i hattehylla for å slippe inn trykk fra bagasjerommet. Man kan gjerne bruke kun flensen fra et refleksrør for å få det til å se pent ut, men det skal ikke være et rør i seg selv, da får man som nevnt en båndpasskasse med en avstemming helt i det blå.

 

Men; er det en portet kasse du har bygd til RF'en? Og du har da beregnet at den porten skulle monteres utvendig på kassa og som da tilfeldigvis/heldigvis rakk opp til hattehylla?

 

Les det denne mannen skrive, masse gode tips her.

 

Og til dere som sier noe annerledes så må dere se langt inni dere selv, for da er dere noen treginger ass...

drive safe,,but very fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er HELT riktig at man kan oppnå mer luftbevegelse inne i en bilkupe ved å bruke narvestad-løsningen (likte den Transmedia ;)) men det betyr ikke at bassgjengivelsen blir noe bedre av den grunn.

 

Men, hva vet vel jeg om slikt? Jeg har kanskje ikke ører for musikk? ;)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår