Gå til innhold

Fjerne bakre eksos?

Ranger emnet


Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Fikk en idè av kompis når det gjelder grom eksos-lyd. Fjerne den bakre del av eksosen å trekk et 2,5 rør rett ut. Han sa at dette ville gi en grom lyd ved høyere turtall.....!! Jeg ble veldig keen på denne idèn. Noen har gjort det samme? God/dårlig erfaring?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gromlyd ja... Det røret som går over bakakselen på min er så bøyd at det ikke går skikkelig innpå den bakre lyddemperen...

Men dem ligger så nærme at røyken kommer ut på riktig plass.. ser ikke helt bortinatta ut, og lyden er det ikke noe å klage på... ikke for høyt, men akkurat passe dyp og "brummende"

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bygge 2.5" over der er ikke å anbefale igrunnen...

 

På min kuttet jeg røret like før det svingte bort til den siste potten. Så lagde jeg meg et perverst 5" enderør type diger, og hang det opp i ståltråd, stod i pissevinkel opp og mot siden, så helt fuckings perverst ut, og når jeg i tillegg hadde 1 meter lange stikkflammer, så var det gjort!! Var mange som ville kappe da! synd jeg bare hadde 120 hester da:D

 

 

Lyden ble foresten bra. men jeg gikk lei, og byttet potten like før røret går over akslingen med en simons og sveiste med noen rørbøyer så jeg fikk detr til å bli som originalt, da ble lyden meeeeget bra!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3" på 242en. Det var bare ei bittelita potte som kom ut på høyre side bak (originalt venstre) når jeg kjøpte den, rørene går under bakakslingen. Når har jeg sveiset på en midtre potte, en halvmeter med fleksirør for ikke å skade turboen hvis eksosanlegget tar nedi bakken, en svær bakre potte på tvers (som originalt) slik at endetuten kommer ut på rett side, og får dempet mest mulig lyd p.g.a. 90 graders bøyene.

Bilen ble ganske mye mer stillegående men den dype basslyden er der fortsatt, pluss sinnsykt rå lyd ved masse turtall.

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr. Bollocks: Så du kjøpte den ja?

Rått! Synes den bilen er heelt konge!

Husker da Åge hadde den,syntes det så ut som den gikk hyfsat.

Likte stuket på den,lav og med store hjul.

Kommer den på Rudskogen til sommeren??

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok vekk den bakerste potten og sveiset på 2.5" simmons rør.

Det er jo null problem, da jeg bare sveiset inn et rør der det var eksospotte. så sveiset jeg to stenger fast i det røret, slik at det hang fast i det orginale gummi opphenget.

 

Jeg må si jeg angrer litt, pga det er av og til for mye gromlyd.

 

Men lyden tar av når jeg durer på 4000rpm.. spesiellt om jeg gir gass opp til 6000 og lar den gå ned til 4000, da brøler den :)

 

og det er min usle forgasser motor :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GROM LYD JAAAAA..... En kjenning av meg hadde slikt på sin 244

"B230A" bilen hørtes jo sprek ut.... Han ble stoppa av ONKEL POLIS natt til 17 mai, de stoppet han, men de sa ingen ting om lyden,,, bare "dere får kjør pent" og gliste så dro de.. :D :D

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der må kjøpe bilsport ikke det som er ut nå men neste.... der skal det vist handle om volvo..... og noe om en som har/hadde 136 dB

på innsugs lyden :D :D :D

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår