Gå til innhold

EU kontroll. tips?

Ranger emnet

elwood84

Anbefalte innlegg

Bilen ska være godkjent innen september. Regner med den blir godkjent uten noe særlig problem, men har noen spørsmål som noen av dere sikkert kan svare på.

1. forrige eier har sotet rutene. bakvinduet og sidevinduene bak går vel greit? men sidevinduene foran er vel ikke lov å sote? må jeg ta av den sotingen? (de er ikke sotet lite mørk som de bak)

2. ved forrige eu kontroll hadde tidligere eier på 18" felgene jeg har no. det ble 2'er feil visstnok. så må vel stille med 15" og vinterdekk på eu kontrollen:S men er det mulig å få 225/40/18 godkjent?

3. det blir vel ikke noe problem med effektanlegg med tanke på desibel? er moderat brumming. brum brum..

4.xenon i original lyktene bør jeg vel ta ut. eller??????

5. sotet blinklysfelt på baklyktene. bør jeg få det vekk?

eventuelle andre tips tas imot med takk.

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. noen er snillere på dette med soting av frontrutene, men for sikkerhetskyld går jo det ann å spør dei! :) eller om det er en veldig fin solfyllt dag, så kan jo du rulle inn med vinduene nede :p har funket for noen :p

2. felgene skal jo ikke være noen problem, jeg kom meg igjennom med 18" og senkesett 50/40 uten att det var innskrevet i vognkort..

3. så lenge det ikke høres ut som frieksos "brum" så skal det vel gå bra :)

4. xenon trur jeg du må ut med ja :(

5. spørs hvor mye sotet, highline kommer trosalt med sotet blinklysfelt orginalt. :)

1998 VW Golf 1,9TDI HighLine. SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.har lite lyst å ta av sotingen. er det stress å ta av? og på? eller er det kurrant å lese en guide og bare ta seg litt tid?

2.går det an å dra til biltilsynet og få de til å skrive felgene inn i vognkortet? så tar de en sjekk om at det er plass og sånn?

3. da tror jeg effentanlegget går fint igjennom.

4. ut med xenon. stress:P hehe

5. ikke så mye sotet. men griset litt med sotesprayen(forrige eier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Må av foran

2) Må stå i vognkort for å gå igjennom

3) Hvis bilen støyer mer ved måling enn det som står i vognkort og det ikke er skrevet inn i vognkort gir dette mangel

4) Må fjernes

5) Må fjernes

Slik er reglene, hva kontrolløren ser og ikke ser er umulig å spå

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjør bilen på kontroll å se om dem kicker på noe av det du sier så fikser du det som er påpekt i kontrollen...

mange som ikke bryr seg så hard om lys soting eller delsota lys eller felger.

men om du skal fjerne filmen på ruta så trenger du ikke noe annet enn å få tak i en kant på filmen å¨rive av.. kan sitte ganske godt så kan du bruke varmepistol da..

men ville kjørt bilen på eu åsså evnt fikse kun det som blir påpekt å kjør den på etterkontroll etter du har fiksa de feilene som blir påpekt..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

har vært på kontroll no. fjernet xenon lysene.

alt annet gikk rett gjennom kontrollen:D

men fant desverre ut at framre fjær var knukket, så må ha nye fjærer fremme. det var ENESTE feil de fant, og selvfølgelig en 2'er feil så må fikse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider