borabora Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Kopiert fra Vw Audi forumet siden det sikkert ikke alle som er medlemmer der. :) Min 4 3'er. På tide å lage en tråd om denne nå tror jeg. Mangler ikke så mye på hvordan jeg skal ha den nå. Kjøpte den i februar. 1994 75hk tdk som har rullet noen km.. Valget sto mellom tdk, cab eller vr6. Ble det mest fornuftige, iallfall når jeg kjøpte den... Sånn så den ut i annonsen. Var en del småting med vindusheiser og litt men har fikset det meste nå, og må ha litt å pusle med utover sommeren også. Første egne vask. Skistativet ble montert, og kjøpte også inn et tdi vrak som det var meningen skulle brukes til delebil. Tenkte å ta interiør(Rolling Stones), baklykter osv derifra. Ble ikke med så mye ettersom den var 3 dørs og jeg fant ut at jeg ville ha vr6 seter. Men orginale sota Hella baklykter var de, ikke helt strøkne men slipper det oransje fra vr6 lykter som sitter på de fleste andre... Kom over ett komplett 5 dørs blått vr6 interiør og fikk hentet det, ikke helt strøkent men greit nok i forhold til bilen. Og ettersom fargen er blå/lilla så har jeg valgt å flytte over en del blå detaljer inni så det er blått og svart som går igjen på det meste av bilen. Tok også å lakkerte de røde bremsene svarte så det ikke skulle bli så mye skjæring. Det store spørsmålet ble etter det om jeg skulle flytte over noen deler fra tdi'en ellers som hadde blitt hugget i mellomtiden. Ble bakpotten som har 2 stk tuter og ic'en. Etter diverse custom bygg, skrudd på dieselpumpa, litt på wastegate staget og en boostcontroller i tillegg lader den nå 1-1,1 på peak og går noe bedre. Liten shining i motorrommet før vårmønstringen vi hadde her på Hadeland. Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Så kom det vanskelige... Å finne felger... Hadde lyst på 9x16 for hadde aldri hatt det, og kjørte med 15" ifjor og ville ha litt høyere bil. Etter mange timer på internett hvor jeg vurderte Borbet A og Schmidt ML så falt valget på ML ettersom det ikke dukket opp noe til kurant pris brukt. Veldig vanlige felger men jeg liker de, og en god kamerat synes også de var veldig "cule" så han måtte også ha like. RS og RM ble utelukket pga mesteparten er i 15". Bestilte og betalte i begynnelsen av mars slik at jeg skulle ha de i god tid til vårmønstringen vår 25/4, var visst lagervare i Tyskland sa Stig på Quality Autoimport så skulle få de etter 2 uker.. Men det skjedde ikke... Treg fabrikk og trege folk til å sende ut felgene fra Bergen så ble det til at de dukket opp 24/4... Et 25 foran og et 15 bak. 205.40 dekk. Passe strekk i mine øyne. Ikke helt fornøyd med kvaliteten på de men se hvordan de blir etter en stund til... Satt på gewinde, for var 40-60mm og begynte å bli dårlig.. Foran. Bak. Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Noen bilder til... Sota frontlyktene en dag også.. Bare polert den en gang men skal snart gå over den med maskin. Lakken er ikke pen uansett men... Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stedjan Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 60/40mm senk på denne ? Siter VW Golf 3 <3 http://www.bilforumet.no/golf-iii/227426-stedjans-golf-3-1-8l.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 60/40mm senk på denne ? Ikke nå.. Skrev det i den ene posten. ;) Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stedjan Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Men er den det på bildet der du setter tommestokken ved VR6 leppa? =) Siter VW Golf 3 <3 http://www.bilforumet.no/golf-iii/227426-stedjans-golf-3-1-8l.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Men er den det på bildet der du setter tommestokken ved VR6 leppa? =) Nei, på bildene i første posten bare det. :) Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stedjan Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 åja=) for tror ikke min klarer 60/40mm pga hjulbuene,men skal da prøve:P Går det så senker jeg den enda mer:P hehehe.. ^^ Siter VW Golf 3 <3 http://www.bilforumet.no/golf-iii/227426-stedjans-golf-3-1-8l.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 åja=) for tror ikke min klarer 60/40mm pga hjulbuene,men skal da prøve:P Går det så senker jeg den enda mer:P hehehe.. ^^ Kommer alt ann på hva slags dekk og felger du skal kjøre med. ;) Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stedjan Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 205/45r16 :) Siter VW Golf 3 <3 http://www.bilforumet.no/golf-iii/227426-stedjans-golf-3-1-8l.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HrpZ88 Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Ser du kan det der med riktig stuk ihvertfall. var veldig pen golf Siter 98 Audi A3 94 VW Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stffn Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Veldig pen ;) Er det ikke noen regler for soting av frontlykter? Siter Toyota Corolla E11 Toyota Corolla E9 Volkswagen Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 205/45r16 :) på? Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Ser du kan det der med riktig stuk ihvertfall. var veldig pen golf Takk. :) Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Veldig pen ;) Er det ikke noen regler for soting av frontlykter? Takk. :) Ja, regner med det. ;) Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg