Gå til innhold

JVMyhre's Volvo 945 '93, Am. utgave. [Nye bilder 02.08.09]

Ranger emnet

JVMyhre

Anbefalte innlegg

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

MEN, selfølgelig så får eg ikkje lagt inn dei nye bildene av bilen :( Får prøve igjen litt seinere.

Legger ut dei bildene eg har fått lagt inn tidligere da.

Her har eg tatt den eine framskjermen, tok resten av bilen seinere den dagen (igår).

DSC00106.jpg

DSC00107.jpg

Tilpassing av fangeren.

DSC00108.jpg

DSC00111.jpg

Måtte shimse ut festene ca 1 cm på hver side.

DSC00112.jpg

Ferdig tilpasset.

DSC00110.jpg

Skal prøve å få opp bildene av bilen som den står nå, altså ferdig nedslipet, og klar for lakkering, men har skjedd noe så eg får de ikkje til :(

Kommentarer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmh, jah.. Sitter nå her, å e litt småsur, for han som skal lakkere klarer ikkje å ta tlf :(

Har prøvd med andre sine telefoner også, så har ikkje noko med at han ikkje vil ha kontakt med meg.. Det syns eg er dårlig service.. Har nå 11 dager til eg har oppkjøring, ser ikkje ut som eg får den klar til da :(

MEN, etter som bilen bare står nå, så har eg sitte å tenkt litt på eventuelle planer for bilen når sommeren er over.

- Først og fremst blir det Bilstein dempere og stab-stag fra IPD framme og bak, og superflex foringer framme og bak.

- Add-on rund om.

- Xenon i lykter, 6000k 50w

- Nye Volvo-emblemet i grillen

- V90 bakrute visker

- Am. park/blinklys

- LED pærer OVERALT, dvs. i interiørlys, baklys, blink osv.

- Takvinge med bremselys

- Nye felger, mest sannsyneligvis MIM Juventus 9"x16"

Forslag til andre ting utseende messig, og understellsmessig?

Motor messig, så tenkte eg meg ein FK/FT med rundt 250-300hk. Går ikkje lengere inn på det, tar det som det kommer.

Skal også bygge om til manuell, da blir girkassa ein Getrag 265. Ny sperre skal eg også ha, men usikkert hvilken.

Prøve få bilen litt lettere, bytte til et lettere anlegg, osv, ta ut unødvendige ting, bilen veier nok som de er.

MEN, først og fremst må eg få bilen klar til sommeren, skal ikkje gi meg på å få tak i lakkereren.

Takk for meg, og kommenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke heller prøve å få tak i en Borg-Warner T-56 kasse? Solid kasse brukt bl.a i Corvette og Mustang. 6 trinn med 1:0,50 til 1:0,63 på 6. gir. Med rette utvekslingen bak (4,10:1 eller noe) kan du få en bil med GOD aks, samtidig som du får behagelig turtall i 100km/t. :) Prisen er ikke så ulik Getragen, men den er 15-20 år nyere. Ikke kjøp sperre, det er beregnet for terrengkjøring. Kjøp heller en lamellbrems eller aller helst en Truetrac.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke heller prøve å få tak i en Borg-Warner T-56 kasse? Solid kasse brukt bl.a i Corvette og Mustang. 6 trinn med 1:0,50 til 1:0,63 på 6. gir. Med rette utvekslingen bak (4,10:1 eller noe) kan du få en bil med GOD aks, samtidig som du får behagelig turtall i 100km/t. :) Prisen er ikke så ulik Getragen, men den er 15-20 år nyere. Ikke kjøp sperre, det er beregnet for terrengkjøring. Kjøp heller en lamellbrems eller aller helst en Truetrac.

Ja var Truetrac som var planen.

Men, spørsmålet er, hvordan er den Borg-Warner T-56 kassa og tilpasse til min 945? Getragen er VELDIG lett og tilpasse, faktisk lettere enn å bytte til M90, som er en Volvo kasse. Og Getrag 265 tåler temmelig mye effekt, ganske masse over 300hk. Hvor mye NM den tåler veit eg ikkje, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider