Gå til innhold

Xenon

Ranger emnet

sabergh

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Golf GT 2008-modell. Savner Xenon-lys på bilen da jeg har hatt det på mine foregående biler. Ringte Møller på Ryen i Oslo for å høre hva godkjent ettermontering ville koste. Pris? Mellom 70.000-80.000 kroner, og dette var kun deler. Arbeid kom i tillegg. Er det virkelig mulig?

Takket høflig nei til tilbudet!

Mvh

Sander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Yep, det stemmer. Har selv kjøpt en VW Golf V 06 mod og forhørte meg om akkurat det samme.

Siden bilen ikke leveres med xenon er ikke den automatiske høydejusteringen installert, så det er det som koste flesk.

Men kan jo alltids ettermontere uten å ordne automatisk høydejustering, men dette kommer jo SELVFØLGELIG med en haug ulemper:(:S

2006 VW Golf Sportline 1,9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kikket litt på det med xenon lamper, og har funnet ut at om man kjøper Hella kit, så får man alt som behøvs inkludert nivåregulering for 10-12 tusen kroner. Gå til <a href="http://www.parts4euro.com/DCShop/product_info.php?cPath=1_35_103&products_id=131" target=_blank>denne</a> siden, og det skal såvidt jeg har forstått være alt du trenger.

Disse lyktene skal passe som hånd i hanske på alle Golf V. Det dem ikke kan til forskjell fra de originale xenonlyktene er å lyse inn i svingen du er på vei å kjøre gjennom, men jeg er selv mer enn villig til å ofre den finessen for å få godkjente xenon på bilen min. Det eneste "aberet" jeg ser er å få det justert ordentlig, men det regner jeg med et verksted kan bidra med når alt vel er montert i vogna.

Når dette er sagt, så fordrer jo prisen over at man alt har lyktespylere på bilen.

Endret av hansolav
Lenke til kommentar
Del på andre sider