Gå til innhold

fra benga til vanlig billakk:) noen kjappe spørsmål

Ranger emnet

truls160

Anbefalte innlegg

Driver med kosearbeidet å pusse bort all benga fra bilen min:P Det jeg legger merke til er jo at jeg må sparkle eller gjøre et eller annet for å fjerne alle småripene etter pussearbeidet...

Noen tips? Eller bare et tynt lag med sparkel på hele bilen? Har sett på american hot rod ol. At de har brukt noe under lakken som de sprøyter på og funker som sparkel? Fyller det kalles?

Noen som vet hva det er og hva heter? Hadde jo vært kjekt... Dritt å måtte gå over hele bilen med sparkel;)

lurer også på hvor mange strøk lakk jeg bør ha? Skal ha 601 rød på bilen.. 3 strøk? Skal vel muligens noe klar lakk oppå den igjen, ikke sikker jeg men:P Noen tips anngående det?

Jeg er amatør når det gjelder dette temaet, men vil jo gjerne at lakkeringa skal bli så bra som mulig, selvom det er garasje lakkering;)

Noen tips til en billig lakk spøryte? Forskjellig lakksprøyte på grunnina og selve lakken?

Må vel blande lakken med herder, tynner osv, men de blandingsforholdene kan jo han i det lokale lakkverkstedet fortelle meg hva er og hva han annbefaler = )

På forhånd takk!:D

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er litt for store til at jeg klarer det med fint pusse pappir...Da må jeg evt pusse ganske langt ned og må sparkle over der igjen uansett:P Hvis det er det jeg må gjøre, så får jeg vel gjøre det:) men lite keen:P Får bare ha i bakhodet at bilen blir finere, jo bedre gunnarbeid jeg gjør:)hehe

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk en mellomlang kloss og 240 papir for å slipe ut hakk og ripene, kjør deretter over med 320-400 og 500 med rondell. med den lastebillakken du skal legge så holder det muligens å slipe med 400 rondell til slutt...

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sliper bort ALL Benga dritten..

Hva bruker du=?????

Du sparkler alle ujavnheter, sliper dette med 80-100 og langkloss,

Sliper over alt med 240 og rondell, HUSK ALLE KRIKER OG KROKER...

Legger fyller...3 lag...

Så sliper du med 240 og langkloss, sliper med 800 og vann og feier over med 1200 og vann

Kluet med å slipe fylleren med 240 og langkloss er at ALLE ujavnheter kommer fram...

Det som kommer fram må du enten sparkle eller bare legge på mere fyller...

Sliper du til jern, må du ha på litt mere fyller...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk en mellomlang kloss og 240 papir for å slipe ut hakk og ripene, kjør deretter over med 320-400 og 500 med rondell. med den lastebillakken du skal legge så holder det muligens å slipe med 400 rondell til slutt...

Sånn de gjør på sånne "forsikringskadetjeneMASSEpengerplasser" det vet du..:drunk:

Har ingenting med skikkelig lakkering å gjøre...:disco

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sliper bort ALL Benga dritten..

Hva bruker du=?????

Jeg bruker 60/80k sandpapir med slipekloss også bruker jeg vinkelsliper med pusse skive 60k og pusser forsiktig med det:)

Sikkert noen som har innvendinger om at jeg bruker vinkelsliper, men bare hold det inni dere;) Er fullstendig klar over at det er bedre verktøy jeg kunne ha brukt:) Men har troa på at det blir helt greit:)

Takk for alle tips om lakk, sliping osv:) Veldig nyttig og lærerikt for meg:D

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider