Gå til innhold

Rmodalen: førstegangs prosjekt - orginal turbo bil

Ranger emnet

Rmodalen

Anbefalte innlegg

Hei er en gutt på 16 år som fikk tak i en orginal volvo 240 turbo 81 mod med b21et for en billig penge. Jeg har nå overhalt motoren, motoren ble borret til første overdim. Det er også mahle stempler i denne nå, siden jeg ikke fikk tak i orginale stempler.

Planer for bilen er holde den mest så mulig orginal. men først skal det skilter på bilen. Bilen skal også lakkes svart.

Bilen står fortsatt uten motoren, men er klar til å settes inn. Men først skal bilen på litt rustsveising.

Må bytte hjulbrønner, fikse baksjermene og sveise et rusthull i a-stolpen.

Bilen blir er lite langtid-prosjekt til jeg får lappen. Men har planer/håper jeg får skilter på den sommer/høst, men kan ta lengre tid fordi jeg får hjelp av min onkel som er bilmekaniker.

Det jeg har tenkt å gjøre:

Bytte begge bakskjermer + brønner

Få tak i 4 nye dører

Muligens legge tectyl + voks (eller hva det er) som skal i a+b stolpen, kanaler osv.

Sveise et rusthull ved a stolpen

Få inn motoren

Vaske intriøret - er noen flekker som jeg ikke får vekk, så må prøve med noe sterkere vaskemiddel

Få på nye baklykter som ikke er falmet og med sprekker i

Få tatt på de orginale blinklysene

Få skaffet nytt dyserør

Det var det jeg kom på i farta, men er sikkert mere jeg må få gjort.

P5122613-1.jpg

P5122612.jpg

P5122610.jpg

P4132505.jpg

P4132496.jpg

P4132500.jpg

Det ble også sveist en ny oljeretur fra turboen

P4132501.jpg

Som dere ser så er det jo noe små plukk med bilen.

Endret av Rmodalen

Volvo 240 turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lykke til med et fint prosjekt! :) Bare gi det god tid, og ikke gjør ting halvveis, du har god tid på deg!

Takk. Jeg har god tid jeg, så ingenting skal bli halvveis her. Får også hjelp av min onkel som har vært bilmekaniker i nermere 30 år

Endret av Rmodalen

Volvo 240 turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neiiiiiida. Få denne svart og fin igjen og kjør på med originale blinklys, felger osv. Sjeldenheter må ikke tulles til med nazisenk, stram gummi og uoriginale lykter.

Nei skal nok bare på med noe fine felger. Er ikke disse bilene senket 1.5 cm orginalt så lenge det er turbo bil? det er noe min far sier

Volvo 240 turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider