Gå til innhold

Noen spm ang B23E vil turbo konvertere

Ranger emnet


lurepåmye

Anbefalte innlegg

Nå har det seg sånn at jeg konverterte en b23E til turbo en gang i de gamle knallharde dager.

Jeg beholdt mengdemåleren på den opprinnelige plassen hvertfall,funka bra for meg det.

Så de som sier motsatt har enten knota spes. mye med k-jet og ikke skjønt en dritt, eller velger å ha en mening uten å ha egentlig peil!

Men fullt mulig å sette den før turboen a'la b21ET også.

Mye som funker serru..

Endret av Aceofspades
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg sånn at jeg konverterte en b23E til turbo en gang i de gamle knallharde dager.

Jeg beholdt mengdemåleren på den opprinnelige plassen hvertfall,funka bra for meg det.

Så de som sier motsatt har enten knota spes. mye med k-jet og ikke skjønt en dritt, eller velger å ha en mening uten å ha egentlig peil!

Men fullt mulig å sette den før turboen a'la b21ET også.

Mye som funker serru..

den får stå på opprinlig plass til meg, så justere jeg opp bensintrykket litt. trenger jeg større dyser for å lade 0,5-0,7?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke satset på mer enn 0.3 bar med org. bensinmengdefordeler.

Få tak i en fra b21et eller gammel saab turbo, men sørg for å få med plata som bm.fordeleren er skrudd fast i. Er annet boltmønster på de større fordelerene.

 

Dysene er jeg ikke sikker på om skiller mellom b21et og b23e.

 

Men til ditt bruk så funker det med kaldstartdyser og trykkbryter.

Ca. 20hk. pr. dyse.

Da har du bensin til ca.210hk. og turbo'n din er vel rimelig slutt også rundt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hiver meg på her,har et enkelt spørsmål

bruker dere tenningsmodulen fra en e motor på turbo vogna ?

og er det en stor sak som henger på et feste atmed coilen eller en liten som ligner på modulen til a/f/fk/ft?

tenker på å montere en sånn stor sak med stor klokke på en at motor, for og få en bedre tenningskurve forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår