Gå til innhold

Volvo med 2JZA motor og 7-800 hjul Hk. Råd trengs!

Ranger emnet


Volvo2JZA

Anbefalte innlegg

Hei!

 

PS! NY TRÅD! Dette er kun i startgropa!

 

Har en Supra motor som blir bremset i disse tider og satser og tror på 7-800 hjul hk! Pga avgifter osv , så blir denne montert i en bil, mest sannsynlig Volvo! Volvo er kult, og ser for meg helst en veteran, evt en bil som er 10-12 år gammel, slik at hk avgift ikke er tema.

 

Her kommer så Dere inn for og komme med innspill i hva jeg bør gå etter. Jeg trenger primært en modell som har STERKT drivverk, evt som jeg kan bytte for at dette skal tåle 800 hjul hk!

 

Vet at det er en god del gromme volvoer rundt omkring som har gjort dette før... Jeg var på ACR i fjor og fikk stor trua!

 

Uansett så blir dette stasjonsvogn!

 

Håper på svar, slik at skruinga kan starte og leting etter karosseri kan starte...

 

DSC00317.jpg

 

Har sendt mail til SHS performance for og få litt råd og tips angående valg av karrosseri emne og drivverk!

 

Litt specs på motor!

 

2 JZA 3.0

OVERBORE 0,020

WISECO STEMPLER

EAGLE RÅDER

268 EKSOS/INNSUG KAMMER

TITAN JUSTERBARE KAM DREV

MAP ECU 2 (MULIG BYTTET UT MED ELECTROMOTIVE SPRUT?)

TOPP OVERHALT AV CYLMO SKIFTET ALT AV PAKNINGER

BOOSTWERX INNSUGSMANIFOLD

90 MM SPJELL HUS

3" INTERCOOLER RØR

GREDDY COOLER

BOOST LOGIC EKSOSMANIFOLD

HKS 50MM WASTEGATE

VRP76DBB TURBO (950 HJUL HK) GARRET ALL THE WAY, BYGD OPP I USA

HKS TWIN IGNITION

850 HØY OHMS DYSER

2 X WALBRO PUMPER

8AN BENSINSLANGE 6 RETUR NY 8AN TUR SLANGE PÅ TUR. BACKUP FOR E85

MALLORY FPR (BENSINREGULATOR)

STØRRE FUELRAIL, MED 2X TUR OG SENTER RETUR

KOYORAD (KOYO) RADIATOR

AAP VIFTE KIT. DOBLE MED CHROM DEKSEL FOR RETT FLYT

PROFEC B SPEC 2 ELEKTRISK TURBO TRYKKSREGULATOR

GREDDY TURBO TIMER

INNOVATIVE BREDBÅNDSLAMBDA

 

V160 GIRKASSE (KJENT FOR Å TÅLE JULING)

SPEC STAGE 3+ CLUTCH GOD FOR 1150 NM GARANTERT ELLER NY TILBAKE FRA LEVERANDØR

RPS SVINGHJUL

 

WOTM CLUTCH LAMELL, RPS TRYKKPLATE OG RPS CYN R G I RESERVE. GOD FOR 900 HJUL HK OG 1000 NM

 

DETTE ER LITT AV DET SOM ER BRUKT ALLEREDE, FORUTEN EN DUNGE INSTRUMENT ++

 

Kommer med mere...

Endret av Volvo2JZA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det er korrekt! Har ALDRI tenkt og godkjenne dette, men "hvis" det blir skilt på den som gjør det litt lettere ved å transportere den rundt, så slipper jeg en bot på størrelseorden SYK dersom jeg skulle bli stoppa! Dette blir uansett ikke noe jeg bruker etter vei, kun på treff og kun for MORRO! Det at jeg velger en såppass gammel bil er for at jeg synes at..ja, litt sjel i de.. hehe...

 

Men som sagt, jeg er på leting etter et emne og trenger råd!

 

 

Hvorfor i helvette skal du ha ett karosseri der du ikke trenger å betale avgifter når du ALDRI I VERDEN noen gang får dette godkjent ? Da er det jo samme faen hvilken bil det sitter i
Endret av Volvo2JZA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et spennende prosjekt. Ang karrosseri er 240-serien et minimum. Den har et stort og fint motorrom som fint huser en supra motor og gir. En 240 er et bra utgangspunkt. Bilen tåler mye juling og den nyeste bakakseltypen (1031) er vanskelig å ødelegge. Billige deler er også en fordel og bremsesystemet er maximalt overdimmensjonert i forhold til 1970 og 80`talls standard, men store skiver på alle fire og 4stempla kalipter foran, 2 stempel bak og trekant "kobla" 2-kretssystem.

Kun små detaljer skiller det mekaniske og alle deler passer stort sett i alle årsmodeller. Tidlige modeller hadde ikke ventilete skiver foran, svakere bakaksel, tynnere mellomaksel + litt småplukk, men det kan lett byttes med deler fra nyere modeller. Er hovedsaklig det visuelle som skiller. 740`er har noe bedre plass i motorrommet, men som du ser på linken nederst er det mer enn nok plass i en 240. Får du tak i en som allerede er godkjent med turbomotor så må jo de som event kontollerer deg langs veien ha litt kunnskap om volvo for å kunne vite at det ikke er lov.

 

http://www.csapo.com.au/volvo/conversion.htm

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er akkurat dette jeg må lære mere om før jeg går til innkjøp av bil... Hvilke årstall som skiller de forskjellige oppgraderingene.... Men vedrørende diff.... tåler en VOLVO diff 800 hjul hk?

 

Hvilken diff er brukt på den 900+ vovloen til SHS da? Snakker vi hjul hk på den eller?

 

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den tåler 800hk eller ikke kommer ann på dekk og veigrep. Sellholm selger forstærka stikkaksler og sikkert diff oxo. Om det er noe å satse på spørs vel. Burde kanskje ha noe annet, Ford 9" eller no. men det finner du ut ved å spørre de som har prøvd, noe jeg ikke har

 

Designe varierer litt heletiden. Interiør og front finnes i mange varianter. De store skillene ligger kun i det visuelle som bytte av bakenden mellom 78 og 79 modellene osv...

Endret av lars_b

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er så godt om ingen volvo diff som tåler den behandlinga til SHS volvoen. er nok detroit locker, aussie locker eller noe i den gata inni der. hjul hester på den er nok som de sier selv en plass rundt 700hk når de kjører den i videoene på youtube. men om du ikke får i noen gromme stikkakslinger. så kommer du nok til å begynne å bruke en del av disse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skjønner... er vel ikke noe problem med 155 dekk på 13" felg, men litt større med slicks så blir det vel værre....

 

Ja venter på mail fra SHS...regner med de vet litt :-)

 

Ja det er ikke så masse som tåler disse hk tallene... hadde bare bakstillinga på Supran passa på volvo så hadde satt over den... den holder!

 

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på volvoen til bruningen med 800hk/1000nm står det en strange aksel fra yanke land.. byggd på mål i usa og koster skjorte.

 

en truetrack i en 1031 aksel holder nok ikke tim så høye effekter som er nevnt her. (mener og huske det er truetrack som står i bilen til forsaa)

 

selholm leverer ellers det som trengs av deler til understell for og takle 800hk...men det koster...

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en gammel 242 med de runde lyktene og behold den helg orginal utseende-messig.

 

Kjøp Coilovers forran og bak, og gå til innkjøp av en (gjerne NY) ford 9" aksling og sveis på fester til å få den oppunder volvoen.

4-link og watt-link er jo et godt utgangspunkt.

 

Skal du bruke supra-kassa? Isåfall er det bare å måle og regne litt, og få dreid en stiv mellomaksling med riktige flenser i hver ende.

Da begynner du å nærme deg noe som kan fungere veldig bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår