Gå til innhold

Volvo med 2JZA motor og 7-800 hjul Hk. Råd trengs!

Ranger emnet


Volvo2JZA

Anbefalte innlegg

Hei, ja jeg gjorde det! De er jo klart ut etter og gjøre dette for meg og tjene noen kr, og det forstår jeg. De holder vel også kanskje tilbake litt info, men det er forståelig. De driver jo butikk :-)

 

Hei.

 

 

 

Dette høres ut som et morsomt prosjekt.

 

 

 

Krever mye jobb med hjuloppheng bak hvis man skal bygge for å få mye feste.

 

Jeg kan bygge inn hvilken bakstilling du vil sånn sett. (Omså Supra MKIV)

 

 

 

Det dem fleste går for er amerikanske stiveakslinger sånn som crysler 8 ¾ eller ford 9 når det ska være såpass mye effekt på hjula.

 

Da bygger man en 4 link til det med stående demper tårn inn i bilen.

 

Dette er en del jobb men blir meget bra.

 

Alt dette er arbeid/deler jeg kan bygge/levere.

 

Når det gjelder bremsekit fins det ikke så mye ferdig å få tak i bortsett fra at vi har et par løsninger.

 

Fra 12500+mva for 355kit framme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt ;)

 

Men trådstarter: kan du bruke sveiseaparatet godt nok til at du vil satse helsa(livet) sitt på det, så er det ikke noe problem å designe hele greia.

 

Jeg synes endel av skjarmen er å gjøre det selv, og ville gladelig hjulpet deg om jeg hadde bodd noen 10-talls mil nærmere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 142 er jo barskt med felger og senk da:) kanskje ikke det beste utgangspunktet, evt 164;) det er en bil som ikke er bygd så mye sykt av i Norge:)

 

For mye jobb blir det uansett!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Understellet er helt likt på alle modellene. Eneste er bakakselen som kom i to varianter, solide og ventilerte frambremser og bærekuler avhengi om det er servo eller ikke. Hjuloppheng, fjærer, dempere, foringer osv. er likt på alle. Når det ble standard med den nye typen bakaksel er vanskelig å si. Tror heller man aldri har kommet frem til noe bedre alternativ enn å sjekke, men er bilen fra ca 82-87 er sannsyligheten stor for at det er nye typen Etter ca 86/87 skal alle akslene være av type 1031, altså den beste (den svake heter 1030). Årstall varierer så å si noe sikkert er vanskelig, men etter det jeg vet skal det være ca riktig. Forskjellen på ny og gammel er tjukkelsen på pinjongen og kronhjulet. Selve diffene passer i begge typene og stikkakslene er oxo like. Innfestiner til karosseriet er helt likt på alle årsmodeller. Er noe av det som gjør volvo til en enkel bil å skaffe deler til. Det allermeste passer på alle modellene fra 75-93. Motor og gir fra 240,740 og 940 passer oxo omhverandre med kun små mods. Derfor 940turbo motor er populært i 240`er. Ombygningsmanual til det ligger øverst på 200-siden, hvis det skulle være av interrese.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve diffene passer i begge typene og stikkakslene er oxo like.

 

Det er vel ikke helt korrekt.. En 1031diff passer ikke i 1030.. TROR ikke 1031-stikkakslingene passer i 1030-diff heller..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en gammel 242 med de runde lyktene og behold den helg orginal utseende-messig.

 

Uansett så blir dette stasjonsvogn

 

stasjonsvogn blir rått! bra valg.

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår