hantler Skrevet Mai 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2009 Hei. Jeg har nettopp senket bilen en god del og satt på sommerhjula. Jeg monterte coilover i fjord høst og sammen med sommerhjula jeg hadde da (14" stålfelg) tok jeg firehjulskontroll på bilen for å godkjenne senkesett i vognkort før eu-kontroll. Bilen hadde da samme høyde som originalt. Nå har jeg senket den og fått på 17" og bilen er nå mindre god å kjøre. Tungt å holde den rett da den plutselig kan dra til både venstre og høyre. Før gikk den rett frem om jeg slapp rattet, nå er d livsfarlig å ikke alltid ha en stødig hånd på rattet. Utrolig slitsomt å kjøre langt! Er firehjulskontroll løsningen her? Var litt av samme symtomene da jeg satt på coilover første gang men da i mye mindre grad enn nå. Siter Buckle up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wold-Hansen Racing Skrevet Mai 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2009 Det er uansett å anbefale 4hjulskontroll etter at man har senka bilen... Om det er løsningnen i ditt tilfelle er noe usikkert, det avhenger av hvor mye du har senket bilen og hvor mye det går ann å justere camber. Mulig du bare har noen sinnsykt flate billigdekk på felga dine også som gjør at bilen blir ekstremt sporete å kjøre... Siter Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =) Opel Frontera -94 2,3Tdi Citroen Berlingo -06 1,4i Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T +Masse annen moro =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hantler Skrevet Mai 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2009 Dekkene er Marshal Matrac TX, de fulgte med felgene så mulig det ikke er verdens beste. 205-40-R17 hva menes med flate dekk? hva er camber? Før fikk jeg en knyttneve mellom hjulbue og dekk, nå ere en finger så har senka mye...20 runder på fjørene...varierer vel på coilovera hvor fine gjengene er så ikke sikkert de rundene sier deg noe men. Siter Buckle up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2009 Camber: Når du senker eller hever bilen forandres dette. Vær også klar over at forstillingen på bilen ikke ble laget for at en skulle slenge på "store" tunge 17" felger. Få tatt en sjekk av foringer, endeledd å bærekule, da dette også være en bidragende faktor til upresise kjøreegenskaper. Sjekk samtidig at du har tilstrekkelig med luft i dekkene dine, du bør ivertfall ha 2,5bar.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2009 Juster forstillingen din. Når du senker endrer spissingen (toe-in) seg. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hantler Skrevet Mai 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2009 justere forstillingen, er vel det du legger i en forstillings-kontroll, altså en del av firehjulskontrollen? ikke noe jeg kan gjøre selv da jeg ikke kan spesielt mye om bil? Siter Buckle up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mai 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2009 Hele forstillinga blir herpa når man senker, camber, caster og toe. Min erfaring er at feil toe er langt verre enn feil camber. Dødsone på rattet blir enorm med mye toe-in.. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hantler Skrevet Mai 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2009 okey, forstår at noe endrer seg negativt hvertfall:P men ringer et verksted jeg..hehe, takk for hjelpen! Siter Buckle up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg