Gå til innhold

Nybegynnerspørsmål...

Ranger emnet

birkis

Anbefalte innlegg

Har et par spørsmål jeg håper noen kan svare på.

Kjøpte nettopp Meguiar's 1-2-3. Skal/må alle brukes hver gang? Som jeg har forstått det, er Step 1 en lakkrens?

Jeg skulle også hatt gode pads til en DA maskin jeg har, og har etter å ha lest div tråder her kikket på Cyclo. Men hvilken farge må jeg ha? Bilen er en 2006 sølvgrå Octavia. Forrige eier holdt den ganske godt, så jeg tror lakken er "grei" for en 3 år gammel bil.

På forhånd takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg brukte 1-2-3 pleide jeg å ta alle tre stegene hver vår, men la et ekstra lag step3 ca 1 gang i måneden i sommerhalvåret for bedre beskyttelse og ekstra glans ;)

Det er litt spesielt å bruke DA på denne serien, så noen forhåndsregler må tas.

Bruk finishing pad, den mildeste.

Step 1 og 2 jobber du med på små områder av gangen, og tørker av med en microfiber før de tørker fast i lakken.

Step 3 burde du ta for hånd, hele bilen. Vent til den har herdet fast i lakken, og fjern med en microfiber.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produktene er beregna for hånd. Men som kazzper sier, kan du bruka dei med DA maskin med finishing pad.

Hugs at step 1 og step 2 skal ikkje tørke på lakken. Dvs at dei skal tas på på eit lite område og tas av med ein gang.

Eg har disse produktene og bruker ikkje maskin. (sjølv om eg har det)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider