Gå til innhold

Service og Eu-kontroll

Ranger emnet

thunir

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Audi A4 2001 modell sedan. Denne skal til 120 000 service om noen måneder. Men bilen må være EU-godkjent innen utgangen av juni 2009. Det jeg lurer litt på, hva er lurt å ta først? For å minske på verkstedskostnadene.

Fikk tilbud på service med registerreim skift til 9000,- på et verksted.

Tok en telefon til Møller og der fikk jeg 14000,- da med bremsevæske og vannpumpe inkludert.

Vurderer også mulighetene for å ta service i Sverige. Men vet at EU-godkjenning kan man ikke ta der.

Hva er lurt å ta først? eller begge samlet? tips til gode verksteder i Sverige? Bor i Oslo området.

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9000 for 120k service med regreimbytte?? Møller skulle ha 18000++ av meg for den, og snapdrive skulle ha 13500! Sykt hvor stor forskjell det skal være fra sted til sted da.. Var dette et uavhengig verksted eller verkstedkjede?

Uansett, til topic: det er vel ingen stor forskjell på hva du tar først eller sist? Ta det i en fei mens du først er igang :)

2004 Audi A4 1,9tdi quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha tatt EU-kontroll først. Det koster jo ikke all verden. For er det ting som må ordnes på så kan du evt gjøre det når du er på verkstedet. Og ikke be Møller om å finne evt feil. Da er det plutselig feil med hele bilen er min erfaring :op:

Men 9000kr for regreim skift av "billig". Kosta 18000kr på min. Fikk du pris med eller uten vannpumpeskift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte ca 7000,- for reg.reim bytte inkludert bytte av vannpumpe hos Møller Forus. Dette ble gjort samtidig som service (husker/vet ikke hvilken) så totalen ble ca 13k. (Servicen kostet ca 6000.)

Dette med 10 % rabatt på alle deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

9000 kr var et verksted i Automester kjeden (Lillestrøm). Denne prisen var med vannpumpeskift men uten bremsevæske bytte. Synes egentlig denne høres bra ut. Enig at Eu-godkjenning bør gjøres før verkstedbesøk.

Ingen som har noen tips til svensk verksted nær Oslo ? Er villig til å kjøre 1-2 timer dersom de kan gi god pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor var det hen da? du er jo fra rogaland også, ikke så lang vei:) men kanskje det er forskjell på pris mellom bensin og diesel?

Jeg hva hos Samslått Auto i Egersund, men dette hva som sagt ikke en service kun reg reim og oljeskift, tror ikke det har så mye å si om det er diesel eller bensin men det kan du jo høre med det, du når de på tlf: 48482856

Skal du være først i flokken står der AUDI på blokken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min skal inn til Olof Ericson Bil AB i arvika 2. Juni for 60k service...

Dette kommer på 6656,- SEK og inkluderer det meste bortsett fra reg-reim og pumpe.

Orginalpris Møller her hjemme: 11500 - 13800,- avhengig av hvilken Møller..

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 6500,- hos Møller for 120-Service på min TDI. Det var uten regreim og vannpumpe, men med bremsevæskeskift og EU-kontroll + rep av en bryter under førersetet.

Syns ikke det var så galt. Men prisen starta på 8800,- også pruta jeg ned prisen litt, og fikk i tillegg 10% med VACN-kortet.

Det kortet er verdt sin vekt i gull! I hvertfall her i Lillehammer, hvor jeg får rabatt på BÅDE deler, og arbeid :)

Det er vel opp til hvert enkelt Møller-verksted å avgjøre om det skal gjelde timene, men avtalen er vel ALLTID 10% på deler..

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Bumper denne, jeg.

Skal ha min Audi på 30k service, er det noen som har gode (eller dårlige) erfaringer med enten Olof Ericson på Arvika eller Nilsson Bil på Skee/Strømstad?

Etter prisforespørsler så har ligger vel Olof Ericson på ca 1900 SEK inkl. skifte av bremsevæske, Møller ligger vel på 3000+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider