blackbm Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 Hei Får en veteran forsikring på en Volvo godkjent med V8 motor? og hva med årsavgiften. Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 kan jeg aldri tenke meg da bilen bør/skal være i orginal stand (i hvertfall hos gjensidige) Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blackbm Skrevet Mai 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 Ja tenkte meg egentlig det, får ta meg en ringerunde i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 Gjensidige var grinete da jeg skulle veteranforsikre 242`en. Sendte inn bilder, men ble avvist pga alufelger og senk, siden det ikke var orginalt. Dermed ble bilen jekket opp og stålfelg montert for nye bilder. Da gikk det fint og alufelgene er satt på igjen og jekken ligger i bagasjerommet der den hører hjemme. Så gjensidige er grinete. Skal være orginal, men trenger jo ikke sende inn bilde av ditt eget motorrom. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 Gjensidige var grinete da jeg skulle veteranforsikre 242`en. Sendte inn bilder, men ble avvist pga alufelger og senk, siden det ikke var orginalt. Dermed ble bilen jekket opp og stålfelg montert for nye bilder. Da gikk det fint og alufelgene er satt på igjen og jekken ligger i bagasjerommet der den hører hjemme. Så gjensidige er grinete. Skal være orginal, men trenger jo ikke sende inn bilde av ditt eget motorrom. går dritt hvis du skulle kräsje og det ikke er riktig i forhold til forsikringen din:disco Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 Alufelger blir nok ikke noe problem, "alle" har jo det i disse dager, i alle mulige størrelser. BT/politi har jo gitt opp å skrive mangellapp på felger nå. Når folk kommer til kontroll med rustne stålfelger er del vel ingen overraskelse hva de skal hjem å gjøre. Forsikringa må kunne bevise at felgene er skyld i skaden\uhellet. Det blir nok vanskelig. Senkesett blir muligens et problem, men dette blir OT så gidder ikke diskutere. Hørt at SpareBank1 ikke bryr seg så mye, kan jo høre med de, men mange forlanger at du forsikrer en vanlig bil i tillegg. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 tenkte på at bilen skulle väre orginal ikke med v8 osv större motor:) Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 Årsavgiften blir vanlig veteran uansett (et par hundre i året), dette skjer automatisk når bilen blir 30 år uavhengig av om den er original eller ikke.Forsikringen er en annen sak, du kan for eksempel forsikre den med vanlig ansvarsforsikring selv om den er klassifisert som veteran. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blackbm Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 Hei Hørte med IF i dag, var ingen problem med chevrolet 350 i volvoen så lenge den vart godkjent. delkasko vart det 10000 i året, det er ikke gale pris på en 18 åring, forøvrig vil dem ha 9000 i året for min Suzuki SJ med 63hester. Takk for svar forresten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg