Hanson Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 Jeg er på utkikk etter noen som kan gjøre en god portejobb på min -405 topp som skal brukes på min B23ET. Jeg har vurdert KG-trimning i Sverige men har ikke lest for mye positivt om disse på nettet. Sendte en mail dit og stilte noen spørsmål men fikk ikke så mange gode svar. Spurte blant annet etter flow-tall på deres Steg2 Turbo topp. Men ingen svar å få på det. Er fortrinnsvis på utkikk i Norge eller Sverige. Alle tips mottas med takk, hvis det er noen man bør holde seg unna så er det fint å vite om dette også. Siter '78 Volvo 242 L - Prosjekt Respirator Resept '95 Volvo 960 - Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 Jeg er på utkikk etter noen som kan gjøre en god portejobb på min -405 topp som skal brukes på min B23ET. Jeg har vurdert KG-trimning i Sverige men har ikke lest for mye positivt om disse på nettet. Sendte en mail dit og stilte noen spørsmål men fikk ikke så mange gode svar. Spurte blant annet etter flow-tall på deres Steg2 Turbo topp. Men ingen svar å få på det. Er fortrinnsvis på utkikk i Norge eller Sverige. Alle tips mottas med takk, hvis det er noen man bør holde seg unna så er det fint å vite om dette også. mange hester skal du ha ut da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maztro Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 http://www.kmtechnics.no/ =) Siter bad ass boys are driving bad ass toys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanson Skrevet Mai 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 mange hester skal du ha ut da? Ambisjonen ligger et sted mellom 350-400 Turbo HK med original kompresjon. Siter '78 Volvo 242 L - Prosjekt Respirator Resept '95 Volvo 960 - Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 Ambisjonen ligger et sted mellom 350-400 Turbo HK med original kompresjon. trenger man å gjøre noe spesielt med toppen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanson Skrevet Mai 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 Man vil vel få en noe jevnere effekt-kurve og slipper vel å ha så høyt turbotrykk? Siter '78 Volvo 242 L - Prosjekt Respirator Resept '95 Volvo 960 - Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 Er nok enklere å få tak i en 531-topp og kjøpe en dremel og gyve på. Eneste jeg ville gjort var å tatt vekk tydelige kanter osv. Porting skal ikke være nødvendig for de talla du prater om :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Mai 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 Så vidt jeg vet så er kanalene osv mer eller mindre like på en 405 å en 531 topp men. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wold-Hansen Racing Skrevet Mai 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 VS Motor! Siter Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =) Opel Frontera -94 2,3Tdi Citroen Berlingo -06 1,4i Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T +Masse annen moro =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Mai 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 haha... faen så mye tullinger her. få tak i erland cox eller jens gustavson, tommy luhr. billig og bra. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanson Skrevet Mai 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 Nå har det seg slik at 405 og 531 er helt like med unntak av at 531 har en noe mer sentrert tennplugg. Jeg kunne sikkert latt være å porte, men jeg er ikke ute etter "350-400" kalkulator hester med 150 av dem på beite til enhver tid. Ellers takk for tilbakemeldinger folkens Siter '78 Volvo 242 L - Prosjekt Respirator Resept '95 Volvo 960 - Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Mai 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 tor øyvind skinne.. Alf engh VS cylmo oslo sylinder service torgeir (wetterhus racing) Iglebæk Motor ++++++++++ en drøss med svensker Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanson Skrevet Mai 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2009 tor øyvind skinne..Alf engh VS cylmo oslo sylinder service torgeir (wetterhus racing) Iglebæk Motor ++++++++++ en drøss med svensker Takk skal du ha. Jeg kan bare nevne at Igblebæk Motor ikke er et alternativ. Han har ingen portekunnskaper og er ingen seriøs motorbygger. Han er billig på nye deler, og dette er greit å kjøpe hos han, men ikke betal noe på forskudd. Jeg vil anbefale alle å holde seg langt unna motorbygg fra den mannen. Motorene hans er nærmere ny-overmalt enn ny-overhalt. Han brukte tidligere Appen fra TC Motor i Kristiansand til porte jobber, men han er desverre ikke blant oss lenger. Siter '78 Volvo 242 L - Prosjekt Respirator Resept '95 Volvo 960 - Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mai 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2009 SHS Performance annbefales sterkt, enorme kunnskaper og god service hos Håvard. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Mai 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2009 noen av de med mest peil på porting i norge i dag er nok EBB i stavanger. noe flødes tall vil du ikke få av KG nei for de har ikke flødes benk så d er greit. så fins d jo to typer 405 topper da, satser på at du har den me "små" kjøle kanlaer, for den me store sprekker fort :) trust me i know hehe, har den til skrekk å advarsel på jobben :) men for 350 ærlige hk, porter jeg toppen din for 2000kr. Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.