Gå til innhold

Effekt annlegg/eksos til 1,9 tdi

Ranger emnet

Danny

Anbefalte innlegg

Det var rått! Jeg vil også ha svartrøyk fra Audi'n!:D Du finner "effekt"potte til diesel flere steder vil jeg tro, men jeg tviler på at det blir merkbar endring i effekt uten komplett anlegg uten åpent filter og/eller chip. Gromlyd er iallefall det minste problemet.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effekt var ikke det jeg egentlig tenkte på :) tenkte mest på lyden.

Siden den er ganske tam i diesel biler. Men når du nevner effekt. Hvor mye økning vil jeg få med et effekt annlegg sånn ca?

Blir det ikke bedre lyd om jeg bytter til fult effekt annlegg enn bare og skifte potte? Vil ha en grom, men ikke harry lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer jo aldri til å få en skikkelig "konge" lyd i dieselen. Da må du over til bensin.

Men det holder å skifte enderør for å endre lyden, men skal du virkelig ha stor forskjell må du nok skifte hele annlegget.

Ja, det er jeg fullstendig klar over :)

Men nå mener jeg og få det som går ann og få av lyd ut av en diesel bil.

Noen som har noen annbefalinger på effekt annlegg : )?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kan å bruke verktøy, kan du ta av bakdempern og lage rakrør med stusser fra Biltema elns. Om anlegget er noenlunde likt utformet på bensinbiler som på diesel, kan du jo finne ei potte og smekke på. Søk litt på Google eller sjekk på div bildelesider.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1987 VW Golf CL 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt en Golf III GTD, med annen potte. Vet ikke om det var komplett anlegg, men det var en fin dyp lyd iallefall. Det er mange som hater diesellyd generelt, men i min mening er det fullt mulig å få til tøff lyd:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1987 VW Golf CL 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er ikke noe fan av lyden, og det kan helt klarte ikke sammenlignes med bensin, men syntes det er flere diesel biler som har en rimelig tøff lyd, og ihvertfall etter man har montert nytt luftfilter i den :) Vil at den skal "bromme! litt mer:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider