Gå til innhold

Sentrallås på venstre bakdør

Ranger emnet

knutand

Anbefalte innlegg

Har en 96 Vectra B sedan.

Mitt problem er at låsen på venstre bakdør ikke fungerer som den skal. Når jeg vrir rundt låsen på førerdøra, så låses alle dørene utenom venstre bakdør. Ved å låse opp igjen, og så låse igjen - så pleier den å fungere.

Problemet var der da jeg kjøpte bilen, men i påska bytta jeg låsekasse (fra opelhugg) og den fungerte fint en stund. Men nå er den altså blitt slik igjen. Kan det være låsekassa nå igjen? eller er det andre feilkilder?

Knut

PS: Har alle Vectra fjernstyrt sentrallås som standard?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er standard nei.

Er det vakuum eller elektrisk sentrallås på denne? Hvis det er elektrisk kan det være dårlig kontakt der ledningene går inn i døra, disse får endel juling gjennom åra,så det blir ofte brudd der. Er det vakuum,kan det være en slange som er lekk...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet på min Frontera, der var det blitt tørt innvendig i servioen som driver låsen. Bare plukka dette fra hverandre og smørte opp da fungerte det som nytt etterpå =)

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være låsekassa jeg fikk tilsendt "sang på siste verset" da jeg fikk den. Opelhugg har 3 måneders garanti på sine deler, så jeg bør kunne få en ny en.

Hvis det blir vanskelig, så får jeg kanskje skru opp låsekassa og se om det går å smøre noe. Siden den virker ved 2. førsøk, så er den jo ikke helt defekt.

Var bare fryktelig mye jobb å få den ut syns jeg, men det er vel ingen vei utenom.

Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider