Lord Gryphon Skrevet Januar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2004 Er det noen som gjør det her. Viss jeg foreksempel har ei blokk i vanlig jern. Kan jeg da ta med denne blokka og få noen til å lage meg ei blokk i aluminium. Hvem kan gjøre dette? Hvor mye koster dette? Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Januar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2004 Det er visst vanskelig å få til uten alskens støpe utstyr og holdfastehets beregninger...for ikke å snakke om maskinerings utstyr. Det var en kar i statene (en med peiling) som holdt på i mange år med å få til AMC blokk i alu, Han fikk støpt seg noen få blokker, men tror ingen blei prøvd. Prosjektet blei ikke ferdig før han samarbeidet med Indy-cylinderheads.... Det er jo ofte at det er ønskelig å endre på evt. svakheter som original blokka har også, om feks kjøling og olje system. Så nå finnes det alu AMC blokker som kan tas opp til ca 520cuin, ikke ille til å være en smallblock motor. 4200$ Edit: Indy har også Mopar blokker til omtrent samma pris. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Gryphon Skrevet Januar 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2004 hmm url? Selv om det ikke var v8'r blokk jeg tenkte på nå, så er jo det en tanke også. Er jo litt mindre vekt i snuta da. Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 i norge vil vel blokka di da koste sikkert en million med de verktøyprisene vi har.. er ikke bare bare å støpe blokka heller, men det finnes firma i england som lager alu blokker. husker desverre ikke firma navn, men du kan jo søke litt på goggle eller no... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 indy cylinderheads De dreiv primært med Mopar men har begynnt med AMC også, MYYYE snacks der. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg