Gå til innhold

Bakaksling

Ranger emnet


bosolhaug

Anbefalte innlegg

Stemmer rimelig bra det.. Er så fult i min 100kvm garasje av deler, at jeg har måtte tatt inn en god del inn i leiligheta og litt ute på gården.. :P

Men nok om det.. :b

 

Trådstarter, hvorfor lurer egentlig på det? 3.73 er jo ei dårlig utveksling egentlig..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei det var en komist som har leita etter en sånn utveksling lenge nå for han klarte å ødlege framaksling på en Willys så synest jeg det såg helt ligt ut som en bakaksling på en volvo inni der. jeg meite at det var 3,73 utveksling nesten standar utvekslig på volvo, så da får jeg åfre en innmaten til en Willys jeg. takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei det var en komist som har leita etter en sånn utveksling lenge nå for han klarte å ødlege framaksling på en Willys så synest jeg det såg helt ligt ut som en bakaksling på en volvo inni der. jeg meite at det var 3,73 utveksling nesten standar utvekslig på volvo, så da får jeg åfre en innmaten til en Willys jeg. takk for svar
kan trøste deg med at det går ikke.. vet flere som har prøvd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer rimelig bra det.. Er så fult i min 100kvm garasje av deler, at jeg har måtte tatt inn en god del inn i leiligheta og litt ute på gården.. :P

Men nok om det.. :b

 

Trådstarter, hvorfor lurer egentlig på det? 3.73 er jo ei dårlig utveksling egentlig..

 

Hvorfor er det en dårlig utveksling? Jeg byttet fra 3,54 til 3,73 og er kjempefornøyd. Mye mer fornuftig turtall til å ligge på veiene her i hvert fall. Med 3,54 og M90L2 hadde jeg 1600rpm i 80. Det er jo litt for lavt etter min smak, da jeg måtte gasse noe sykt for å holde farten i oppoverbakker. Med 3,73 fikk jeg ca 2000rpm, og den akser bedre enn med 3,54. Skjønner ikke hvorfor det skulle være så dårlig? :P

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ei gunstig utveksling til bykjøring og slikt, men langkjøring blir det litt slitsomt etter min smak.. Jeg har ca 2300-2500rpm i 110km/t i høyeste gir på min m46 med 3.73 i baken..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er min også esbandos, men jeg syns det ble mye bedre med den utvekslingen enn 3,54. :P Her vestpå har vi 80 på de beste motorveiene, og ser ikke poenget med å argumentere med at du skal ligge i 110 og slite med 2400rpm. Når man skal over fjellet så er det jo uansett aktiv kjøring, bånn gass og herjing, så ser heller ikke problemet her. Eneste er kanskje om du er i Tyskland eller Sverige og skal ligge på motorveien og cruise i 110+. Jeg, for min del, gjør ikke dette så veldig ofte... Heh

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivdes godt med 3.45:1 jeg da, med en granada 2.8 på bare 135 hk og 5 trinns kasse, på dårlige svingete telemarksveier...

ER det for daft på lavt turtall med dessa volvoene kanskje sammenligna men en forhistorisk V6-motor....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kommer litt an på hva man har av oppsett. Har man litt kvassere kam, en stor turbo som spooler litt sent, så er det vel kanskje ikke så mye å hente i bunn... Med t-kam kunne jeg kjøre i 200rpm i 5. gir opp en bakke. Hehe!

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår