Gå til innhold

Trenger hjelp! Senkesett /dempersett til V6 Mk1 Stasjonsvogn.

amfamf

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lett og lett men finner ingen som selger dempere og fjærer til min mk1 stasjonsvogn med V6. Jeg vet at de originale demperne hadde automatisk høydejustering men har skjønt det sånn at dette er valgfritt?

Jeg finner iallefall ingen som selger dempere og fjører til min modell. Har tittet på Ebay, finn, senk.no brems. no + +

Jeg vil helst slippe å kjøpe fra Ebay dersom det fins noe der pga. moms og tull og muligheter for feil (på) vare med alt det innebærer av jobb med frakt, retur og lign.

Hadde satt veldig pris på hjelp med dette.

På forhånd takk, AMF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Tusen takk for svar!

Desverre ser det ikke ut til at de kan sende til Norge. Et annet problem er at de ikke skiller mellom sedan og stasjonsvogn. Koni opplyser om at det fins bare ett sett med dempere til min bil, mens simco(?) norsk inmportør sier de har to sett(rødt og gult) De gule kom på 8000 uten fjærer, litt mye for min lommebok. Spax kommer ikke på tale etter erfaringene til "madmole" i england.

Jeg skal uansett kontakte Europerformance og se om de har et sett de kan garantere passer og deretter høre med en kompis i schwiden om han kan ta imot en pakke. Problemet blir jo selvfølgelig dersom det skulle dukke opp defekter/problem med varer kjøpt på en så kronglete måte. Aller helst skulle jeg hatt en norsk forhandler jeg kunne forholde meg til. En bilmekaniker-bekjent sa han kunne kjøpe inn et kit gjennom avtalen verkstedet han jobber for har med en forhandler. Dermed er det slik at jeg mest av alt trenger varenummer/link til et spesielt kit

Tusen takk uansett, jeg setter pris på svaret og viljen til å hjelpe MR.ST200

AmF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les reklamebannerene HER PÅ FORUMET, så finner du senkesett :)

tips! http://www.senk.no

komplett sett rundt omkring 5200kr vil æ tippe, va vertfall det æ havna på til min ;)

Takker atter en gang for at det fins de som ønsker å hjelpe, men det er nok ikke så lett desverre, her er svaret jeg fikk fra senk.no 15.Mai:

"Hei,

Vi kan dessverre ikke levere senkesett til denne bilen.

Ingen av våre leverandører som har til 2.5 V6.

Beklager dette!"

Huff :O(

Merkelig at det skal være så vanskelig. Jeg har noen hektiske dager for tiden, men skal intensivere jakten frem mot etterkontrollen mot slutten av måneden.

Men takk for velvilje atter en gang. :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Noe her som ikke stemmer. Kjøpte snkesett komplett med dempere til min Mondeo V6 på senk.no. Så det kan ikke stemme

Disse for eks

http://senk.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=10548&ASP=821577&Type=Ford&Model=Mondeo&Year=1996&Back=WA_Katalog[P]ASP=821577[O]Type=Ford[O]Model=Mondeo[O]Year=1996[O]Klasse=03

Endret av Mondeo V6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar atter en gang. Jeg har også siklet på settet fra Weitec, litt varierte tilbakemeldinger, men hadde nå tenkt å gå for et kit fra de uansett, problemet er at de ikke finnes til min bil. De du linket til er opp til 2,0 liter, ikke 2,5. De demper kittene som er til 2,5l. er til sedan ikke Stasjonsvogn som jeg har. Med mindre du også har en stasjonsvogn, DA er det noe merkelig her.

Har iallefall funnet ut at Monroe har dempere som jeg kan bruke, og skal ned og hente meg et sett etter lønning. Det blir da et Monroe reflex kit, jeg vet ikke hva slags fjærer som følger med, men fikk inntrykk av at det var lesjøfors(eller noe slikt).

Jeg hadde ikke lyst til å poste svaret mitt før jeg fikk de på bilen og fikk sett at de faktisk passet. Hadde jo vært dumt om noen fulgte mitt "råd" og fikk problemer fordi de ikke passet allikevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Mondeo V6, hyggelig at du kikker innom. Blir litt nysgjerrig angående det senkesettet. Det endte forresten opp med at jeg kun kjøpte nye fjærer da jeg fikk beskjed om at jeg neppe kom til å merke forskjell på nye dempere, enten fungerer de, eller så fungerer de ikke, fikk jeg beskjed om. Jeg kjøpte forsterkede fjærer siden Mondeon "spiser" fjærer. Greit nok nå som jeg pusser opp og kjører mye tungt, men egner seg dårlig til kjørestilen min, blir litt høyt og det kjennes nesten som om fjærene er for kraftige for demperene, de klarer rett og slett ikke å dempe fjærbevegelsene nok.

Uansett, Mondeo V6, hvilke erfaringer har du gjort deg med senkesettet fra Weitec, anbefaler du det, og har du fått det inn i vognkort / hatt problemer ved EU kontroll? Fristet til å prøve å få råd til et slikt sett selv nå :O):pimp

Og er du HELT sikker på at det er det samme delenummeret etc. som du linket til?

På forhånd takk atter en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, var veldig fornøyd med det settet bilen ble akkurat passe stiv og lav. Godkjenning var ikke noe problem. Ta med deg papirene på 4 hjulskontroll og justering av frontlys når du skal til biltilsynet og tuv papirene som løigger i esken. Da blir alt skrevet inn i vognkort. Vist de ikke har byttet varenummeret så skal det være det settet jeg monterte. Var grønne fjærer vist jeg ikke husker feil. Bilen er solgt for noen år siden etter ombygging til ST200 motor og kasse+ interiør

OBS sjekket en gang til og var disse jeg kjøpte

http://senk.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=10550&ASP=821577&Type=Ford&Model=Mondeo&Year=1996&Back=WA_Katalog[P]ASP=821577[O]Type=Ford[O]Model=Mondeo[O]Year=1996[O]Klasse=03

Endret av Mondeo V6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjapp info!

Seriøse firma lager senkesett til en typegodkjenning.

Har du en Mondeo 2.0 type BFP, så skal papirene til settet vise til dette, og at de er produsert for denne typen.

Kjører selv med fjærer fra Eibach, og er meget godt fornøyd med de.

Har du hørt med Kollevold, Gundersen Motorsport eller Pole Position om de skaffer noe??

2. Hvor langt har du kjørt med nåverende demper. Om de ikke ble satt på i fjord, er det absolutt en idé å bytte dempere.

At en demper enten funker eller ikke gjør det er bare tull!

De blir slitt, og om du setter ett senkesett på brukte dempere, må du regne med nye dempere iløpet av 1-2år, og ny hjulstillingskontroll.

Om du ikke planlegger mer en 30mm senkesett, kan du kjøpe originale dempere. Om du skal senke mere, må du ha nye, kortere dempere.

Med hilsen / Best Regards

Anders T.

Flat Out Racing

"When in doubt, go flat out."

Lenke til kommentar
Del på andre sider