Gå til innhold

Ettermontert tåkelys (har ledningen til knappen i konsolen)

Ranger emnet

lassiiboiii

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da kom jeg meg ut å fikk målt litt, og fant ut at jeg for min del i alle fall har null spenning mellom de to kablene inne i bilen som jeg gikk ut i fra at var +12v og jord, målte heller ingen ting over de to kablene jeg gikkk ut i fra at var styrestrøm.

aner jo selvfølhelig ikke om dette er riktig eller galt, men hadde vel forventet meg å finne 12v mellom de to kablene jeg går ut ifra at er +12v og jord. Så med dette legger i alle fall jeg dette prosjektet på is, og satser heller på å få montert (og kjøpt) facelift-lykter og en fjernstyring til sentrallåsen;)

blei du skuffet og trist når du målte det der :(? hahaha! det gjor eg og første gang skjønner du ;) men så tenkte eg, hmm.. kansje eg ska skru på bilen og sette på strømmen i dashbordet :D prøv det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det greieste strengt tatt å lage til et relé selv da?

hvis du gjør det sånn som vi snakker om nå, tror eg det vil bli godkjent :O men ka vett eg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får ta en ny målerunde i morgen da skjønner jeg, så er det bare å finne kablene fremme:D (håper jeg)

du har nok evig rett der veegard, men da hadde jeg jo blitt ferdig med en gang, og det er jo ikke noe gøy, eller kanskje det er det men...:P

Endret av - Pal -

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg vært ute å målt litt igjen, denne gangen med lysene på, og det ga resultater:D nå har jeg i alle fall spennign på det jeg går ut i fra at er styringen, så da er det vel bare å skaffe en bryter, så blir det vel spenning på det jeg tror er hovedstrømen også.

Men sitter fortsatt igjen med et/flere store spørsmål og det er, hvor finner jeg disse kablene forann i bilen? hvis de i det hele tatt er trekt fram da:S er de koblet på lyktene? og evt. hvilken farge har de der. Jeg har i alle fall ingen grå/grønn kabel inn på lyktene mine, emn har hvit/gul samme som den ene kabelen inne i bilen. men er dette den samme? (ja, ved det bare er å måle med et multimeter, men kablene til multimeteret er naturlig nok ikke lange nok, og har ingen kabel jeg kan bruke som mellomstykke:S)

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh.. jeg anbefaler at du kjøper en fem-meters enkel kabel på biltema, kjøper en ekstra målekabel til multimeter der, klipper den av og skjøter på den ekstra ledningen din. så er det bare å kjøre målepinnen godt inn i de forskjellige hullene i kontakten, og håpe på at du får noe. Vil gjerne vite hvilken som gir spenning, slik at jeg slipper å dra ut noen flere kabler gjennom torpedoveggen, det ligger nok rask der nå.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skjedde med teorien om lage til et relé selv? men nå reiser jeg på en 4 ukers "ferie" så får ikke sett noe mer på dette før om 4uker:S

Men hvis noen andre skulle finne ut av dette her, så er det jo bare å fortelle oss andre om det. Så kan jeg kanskje komme hjem om 4 uker og bare koble opp de grøftlysa jeg enda ikke har kjøpt:P det hadde vært kos;)

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare kjøpe et sett for montering av ekstralys på biltema? Koster 99,-.. Dra den ene ledningen fra releet (som du plassere i motorrommet), og inn under pedalene, og videre opp til tåkelysbryteren. Bak den ligger den hvite "koblingsboksen". Det er 5 hull der, men bare 4 er brukt. På bryteren er det 5 plugger. Koble til ledningen med en kablesko i det hullet som ikke er i bruk. Når du setter bryteren på, vil den ene pluggen treffe kabelskoen og vips så har du lys :)

Gjor det selv nå nettopp :)

Med de settet for ekstralys følger det med bruksanvisning som viser hvor resten skal kobles.

Audi A4 1.8T S-line '03

x - Audi A4 1.8T '97

x - Audi 80 2.0E '88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg vært ute å målt litt igjen, denne gangen med lysene på, og det ga resultater:D nå har jeg i alle fall spennign på det jeg går ut i fra at er styringen, så da er det vel bare å skaffe en bryter, så blir det vel spenning på det jeg tror er hovedstrømen også.

Men sitter fortsatt igjen med et/flere store spørsmål og det er, hvor finner jeg disse kablene forann i bilen? hvis de i det hele tatt er trekt fram da:S er de koblet på lyktene? og evt. hvilken farge har de der. Jeg har i alle fall ingen grå/grønn kabel inn på lyktene mine, emn har hvit/gul samme som den ene kabelen inne i bilen. men er dette den samme? (ja, ved det bare er å måle med et multimeter, men kablene til multimeteret er naturlig nok ikke lange nok, og har ingen kabel jeg kan bruke som mellomstykke:S)

Det har eg gjort;) og eg fant ut at eg ikke har kontakt me noen av di framme :P så eg vil fortsatt anbefalle deg og legge ny kabel fram ;) altså fra der som grå/grønn kommer i kontakten, og trekke den te lyktene, veldig enkelt og greit :D men ikkje glem og koble opp en ekstra sikring på det. Ska gjøre det seinere når jeg får skaffet meg noen tåkelys;)

Noen som har forslag til tåkelys som ville passe på min ?:D

DSC_0109.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min 1,8tq var det lagt opp ledninger helt frem. Mente det var en kvit/grønn ledning på venstre lykta. Kjøpte knappen i dashen, men kom ikke strøm. Sammenligna med en a4 som har tåkelys orginalt, og fant ut at det mangla et orginalt rêle i sikringsboksen. Noe som de som ikke har tåkelys orginalt ikke har. Kjøpte dette rosa rêleet på audi og da fungerte det!! Har det forresten liggende hjemme. kan sjekke delenummeret på det neste gang eg er hjemme viss det er av interesse..

92 230e

x-98 Audi A4 1,8tq

x-93 omega 2,0

x-92 190e 1,8, x-90 190e 2,0

x-85 rekord 2,0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min 1,8tq var det lagt opp ledninger helt frem. Mente det var en kvit/grønn ledning på venstre lykta. Kjøpte knappen i dashen, men kom ikke strøm. Sammenligna med en a4 som har tåkelys orginalt, og fant ut at det mangla et orginalt rêle i sikringsboksen. Noe som de som ikke har tåkelys orginalt ikke har. Kjøpte dette rosa rêleet på audi og da fungerte det!! Har det forresten liggende hjemme. kan sjekke delenummeret på det neste gang eg er hjemme viss det er av interesse..

Det e det eneste som har falt meg inn at det kan være, kunne du fått tak i delenummeret på det relèet ?:D hadde vært kanon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...