Gå til innhold

Ettermontert tåkelys (har ledningen til knappen i konsolen)

Ranger emnet

lassiiboiii

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har målt litt osv idag, fant ledning fram i lyktene.. MEN det er bare en ledning i venstrelykta :P

så må bruke en strømtyv og dra ledning over til andre lykta (virker som dette gir for lite strøm, så høyrelykta lyser ikke, bare glimter til litt.. da xenonlys.. skal prøve å finne ut noe smart i morgen:P)

men isåfall da.. man må jo ha rele og bryteren for å gjøre det på den måten jeg gjorde det på, det er den hvit/grønne ledningen i den runde kontakten(hovedkontakten, denne må kuttes, og så dra ledning ned til grøft..

her er et bilde av hvordan det ble da jeg hadde montert bare ene grøftlykta:

DSC02651.jpg

Synes det ble bra jeg hvertfall :)

og her er hvor rele'et skal stå, det er en annen plass i 98 modellene enn de andre :

DSC02646.jpg

DSC02645.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Hvorfor ikke bare kjøpe et sett for montering av ekstralys på biltema? Koster 99,-.. Dra den ene ledningen fra releet (som du plassere i motorrommet), og inn under pedalene, og videre opp til tåkelysbryteren. Bak den ligger den hvite "koblingsboksen". Det er 5 hull der, men bare 4 er brukt. På bryteren er det 5 plugger. Koble til ledningen med en kablesko i det hullet som ikke er i bruk. Når du setter bryteren på, vil den ene pluggen treffe kabelskoen og vips så har du lys :)

Gjor det selv nå nettopp :)

Med de settet for ekstralys følger det med bruksanvisning som viser hvor resten skal kobles.

var på biltema i dag og fikk tak i et slikt kit, men har et par spørsmål. Det går jo bare en ledning opp til den bryteren som fulgte med. vil den da kunne trigge releet? evt hvis jeg kjøper bryter fra møller er det da bare å måke den ene ledningen opp i det ledige hullet og så fungerer det? var vel i og for seg dette du skrev, men klarer ikke helt å forstå at dette vil fungere :S

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg fått tak i bryter fra møller, og montert denne sammen med biltema-kitet:D så nå er det bare og vente på de alt for billige tåkelysene jeg fikk kjøpt fra kina for 8$ Og for de som måtte luere er det ikke de orginale tåkelysene, ikke en gang vag-look, men håper de vil sprite opp bilen litt i alle fall. så får vi se om vi ikke får råd til orginale om et par mnd.

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også fått bryter og rele fra Møller, og det funket bra.

Fikk målt ut at det er en hvit/grønn ledning i venstre hovedlykt som er ledningen frem til tåkelysene. ( det er bare en, altså den er ikke i høyre hovedlykt.)

Grøftelysa er på vei, kjøpt fra e-bay, kommertilbake for montering; kan laste opp bilder om noen finner det til hjelp. ( av delene, hvor de skal osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Pal-

har du et bilde av resultatet ditt :)?

P021009_17_25.JPG

P021009_17_26.JPG

Fungerer akkurat som den skal med lys og det hele:D fikk det riktig nok ikke til å fungere bare ved å "stappe" bryteren inn i den hvite "kontakten" med kabler bak der, og putte rele-ledningen i det ledige hulet. Men etter å ha gravd frem litt vg1 elektroskills gik det fint. (så ble litt klipping og sånn for å få det til å virke.

P021009_17_27.JPG

Rød ledning til +12V sort til jord og den blå er +12V til tåkelysa (har ikke fått dem enda, men skal bli bilde av dem også når jeg får motert de) rele og sikkring ligger inne i den sorte boksen (skal få flyttet sikringen ut og litt nærmere batteriet).

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, redselsfull kabelstrekking der altså! Resultatet ble sikkert bra, men litt strips, kabelstrømper med noen fine krympestrømper på slutten gjør seg altså! Men resultatet på utsiden blir nok bra :D

hehe...tenkte på at jeg måtte stripse når jeg la det opp, men så gikk det rett i glemmeboka:S Så takk for påminnelsen:) krypestrømper skal fikses, må bare vente på tåkelysene, så kan jeg kjøpe alt jeg trenger samtidig;) forøvrig så er det ikke all verden å se under pansere mitt uansett så det gjør seg best lukket:P

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider