Gå til innhold

Første Bil

Ranger emnet

xHenrik

Anbefalte innlegg

Hvis jeg hadde vært deg, ville jeg gått for Mitsubishi Eclipse, som er nevnt ovenfor. Her får du en god bil, som ser fresh ut (Men om du er råner, kan du ødelegge det fine designet med allverdens styling (Se The Fast & The Furious og sjekker ut den giftgrønne freshe bilen)) og har fra 150 hk.

Og av de som ligger på Finn.no akkurat nå, til rundt 130.000 kr som du sikter til ville jeg anbefalt de to her:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17599815

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17388635

Her får du en fin cab, som har fire seter, om du på et eller annet tidspunkt trenger å ha med deg noen.

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men trekker alle Eclipse i feil ende?

Alle trekker da i riktig ende? =P

men for å svare seriøst; hvis du kjøper toppmodellen, Eclipse GSX, får du en AWD bil, med en 2 liters turbomatet motor, med 210 hk.

Akkurat nå ligger det kun en GSX til salgs på finn.no.

1997 modell, med 78.000 km for 199.000

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16833221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men trekker alle Eclipse i feil ende?

Modellene som ble solgt i Europa hadde feilhjulsdrift. Men det finnes importerte GSXer (turbo og firehjulstrekk, som CivicLars også påpeker) fra USA, og de tas inn ikke så alt for sjeldent. Det er fullt mulig å oppdrive et fint eksemplar fra statene bare en er litt på utkikk!

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modellene som ble solgt i Europa hadde feilhjulsdrift. Men det finnes importerte GSXer (turbo og firehjulstrekk, som CivicLars også påpeker) fra USA, og de tas inn ikke så alt for sjeldent. Det er fullt mulig å oppdrive et fint eksemplar fra statene bare en er litt på utkikk!

Godt mulig den Eclipsen du har (1 gen) kun ble levert med AWD i statene, men den jeg sikter til (2 gen) har blitt levert med AWD i alle land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytter ikke med firehjulstrekker, og 200 hk når 100 av de er foran. Vil ikke anbefale deg å kjøpe en firehjulstrekker hvis du ønsker å sladde. Hvis de trekker 60-40, har du igjen enda mindre hk på bakhjulene.

Men ellers er det sikkert en prima bil. :)

Hva med for eksempel en BMW 325?

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det bare er 2 seter, syns d va litt bad men stefaren min har allerede et par biler utfor med mer enn 2 seter som jeg kan bruke vis jeg skal transportere folk :P

pappagutter ass

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En viss analogi om glasshus og å kaste stein kommer til sinns. Men jeg liker fremdeles å lese innleggene dine, Buskmann.

CivicLars, jeg er ganske sikker på at det gjelder Mk1 i hvert fall. Men andregenerasjonen er jeg usikker på, det er fullt mulig du har rett.:) Uansett er det ikke så alt for problematisk å skaffe seg en GSX dersom en går inn for det. Gunstige tollavgifter på akkurat disse bilene gjør det relativt kurant å få dem inn til landet.

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CivicLars, jeg er ganske sikker på at det gjelder Mk1 i hvert fall. Men andregenerasjonen er jeg usikker på, det er fullt mulig du har rett.:) Uansett er det ikke så alt for problematisk å skaffe seg en GSX dersom en går inn for det. Gunstige tollavgifter på akkurat disse bilene gjør det relativt kurant å få dem inn til landet.

Ja for all del, er jo ikke verdens største problem å finne seg en GSX, men av en eller annen rar grunn fant jeg ingen 2 gen. Eclipse GSX i Tyskland tidligere i dag =S

Du CivicLars: Kan du ikke du finne deg en annen hobby enn å svare i tråder du ikke har peiling på?

Haha, ikke har peiling? Jeg kan alt det er å verdt å vite om Eclipse 2 gen. Tror heller du skal begynne å holde litt kjeft. Begynner faktisk å bli litt provosert av bønder som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så så bønnerøykere, dere har ingen grunn til å være oppsnasne noen av dere.

on topic:

Skal du høre på noen her så hør på Yelsent som har gen 1 selv og sikkert har vært mer borti gen 2 enn vi andre her.. hvis trådstarter skulle ønske seg eclipse som er en uvanlig bil på veiene her i Norge og etter min mening en kul bil.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider