Gå til innhold

Feil lakk farge:(

Ranger emnet

Madfish

Anbefalte innlegg

Hei hei

Jeg har vert på mitt lokale lakk verksted å kjøpt meg baselakk, klarlakk, herder og tynner for å lakkere støtfangerene og en liten rustskade på høyre dør.

Jeg begynte idag å pusse over rustskaden og deretter la jeg på 2 lag med corroless rustkiller med 2 timers mellomrom. Etter 4 timer begynte jeg å lakkere over. Etter veiledning fra verkstedet blandet jeg ut baselakken med 2:1 tynner og klarlakken med 2:1 herder og 10% tynner. jeg la på 2 lag baselakk med 5 minuters mellom rom, etter at baselakken var blitt matt la jeg på 2 lag med klarlakk med 5 minuters mellomrom

Jeg brukte biltema lakk-sprøyte for å lakkere. fargekoden min er lz5l og bilen er en audi a3

Lakken har enda ikke tørket, men jeg ser tydlig at den nye lakken er mye mørkere :S

Er det jeg som har gjort feil her under lakkeringen, eller har jeg rett og slett fått feil lakk av verkstedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant lakkverkstedet frem rett nyanse? En farge kan ha mange nyanser, og det kan være nokså stor forskjell mellom nyansene..

det aner jeg ikke. jeg hadde ikke bilen min med da jeg hentet lakken så lakkeren sjekket ikke det. utifra vw sine lister trodde jeg at det kun var en nyanse av lz5l? Selve fargen hetter da mingblau. Det var også det navnet lakkeren kom fram til da jeg ga han koden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjekket det akkurat ut og fant 6 nyanser i RM sitt fargesystem.. :)

off da har jeg vel et lite problem:( regener med jeg da ikke har noen rettigheter om og få ny lakk da jeg ikke har gitt lakkeren tilstreklig informasjon

jeg brukte foresten denne listen

http://www.uniquecarsandparts.com.au/colour_codes_volkswagen_audi.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider