forgot10 Skrevet Mars 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2011 (endret) Jeg har alt på stell frem til EU kontrollen tenker jeg. Har kjøpt å bestilt en del deler, og satt noen ting på vent. Tenker at jeg begynner på å reparere på fredag ettermiddag. Har laget sjekkliste og greier! HOHO! Endret Mars 21, 2011 av forgot10concept Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KemnX Skrevet Mars 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2011 Noe som jeg tror vil gjøre seg på bilen er å bruke orginal grill.. Og skaffe cromma takrails :) Det er griselekkert Siter ~93 VW Vento TDK ~97 VW Vento TDI ~81 Olds cutlass 6.2D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Mars 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2011 Chrome/Krom/Fornikling (ukjært navn har mange barn) er nummer 2 på "Hatlisten" over ting på bilen, etter rust selvfølgelig :) Jeg hadde en delebil med Chrome-rails, så ikke pent ut etter min smak, Men jeg liker svarte detaljer på biler ;) Hvis jeg har Chrome-grill og Chrome-rails passer det ikke inn med resten av bilen ettersom det ikke er noe Chrome rundt vinduer eller lister ;) Hadde det vært en BMW E60, Audi C6 eller noe i den duren hadde det vært fint! :) Men 100(C4) har veldig lite Chrome generelt.. Så derfor ;) hehe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Mars 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2011 (endret) Da var panhardstaget ankommet: Skal skru litt i ettermiddag/kveld. Tror det vil bli bra. :) Endret Mars 21, 2011 av forgot10concept Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2011 (endret) Da har jeg fått byttet bremseskiver + klosser og montert det nye panhardstaget.. Fy å stress! Jeg er en fersking på både det å bytte skiver og panhardstag..:P Jeg rundet nesten den ene umbrako-skruen som holder festebraketten til caliperen, dæven da var det mange banneord.. ;) Fikk det til til slutt! :P Jeg var meget overrasket av hvor skeivt panhardstaget var :P Dæven steike, var noe dritt å få inn de foringene i staget, ble tipset om å bruke zalo, men da dyttet de seg selv ut etter 1 minutt.. Jeg hadde ikke tilgang til presse, så jeg brukte varierende utvalg av hylser og bordtvinger fra 1869 eller noe.. Brukte 1,5t for å få de inn, drit altså! Litt MacGyver der altså.. Nå skal det gamle bli et eksperiment på justerbart panhardstag.. ;) Så vurderte jeg å ta av venstre hjulnav bak ettersom det mangler gjenger i det ene hullet, men droppet det. Men ved ettertanke var det en dum avgjørelse, for da merket jeg skadene etter dette (filmen under), hele bremseskiven vinglet frem og tilbake ca 1mm når jeg roterte på den.. sykt irriterende! Og jeg er stolt fordi jeg har klart å bytte skiver og klosser uten store uhell: Så imorgen fortsetter jeg på smørbrødlista, da skal jeg fikse festebrakett på frontfanger, demontere H skjerm, og pusse litt rust på panseret. :) Hvor kan jeg få tak i calipere bak, festebraketter + hjulnav for en billig penge? Har sjekket Mekonomen, BilXtra, Torshov, Norskbildelsenter, eBay og Biltema.. Ønsker i så bra stand som mulig, helst ikke brukt.. Endret Mars 21, 2011 av forgot10concept Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Mars 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2011 (endret) STOOOOR Bildeupdate på vei: Igår byttet jeg drivknutemansjett, den trengte virkelig å bli byttet ut! Fikk ikke tatt så mange bilder ettersom jeg glemte det til tider.. ;) og pga fettet over alt! Var dette riktig mengde fett? Tok ca 1 time å bytte mansjett for meg som aldri har gjort dette før.. Det anbefales å løsne drivakselen på girkassesiden, dytte akselen forover og dra den ut mens man har fullt rattutslag til motsatt side av den man bytter på. :) Så har jeg fjernet overflødig lakk fra den andre fangeren jeg hadde liggendes, tenkte å bruke den ettersom den er i bedre stand enn den jeg har på nå ;) Først en test: Det gikk så bra at jeg brukte det på alle svarte plastikkdetaljer, og jeg brukte den gamle veikjeglen (som jeg fant langt inni garasjen) som lysholder til arbeidslyset: Litt andre bilder: Så prøvde jeg meg på litt rustfjerning, og jeg gadd ikke å være så veldig forsiktig ettersom jeg skal lakkere panseret ved en senere tid. :) Etter det så tok jeg å lekte litt med den gamle fangeren.. tenkte å montere 4x ekstra fjernlys bak fangeren: Sliter litt med plassen bak fangeren.. Det røret står veldig i veien.. Er det mulig å flytte den opp eller er det katastrofe? (Må takke kjerringa for at hun ville hjelpe til med å fjerne lakk fra fangeren og ta bilder) 1 Endret Mars 22, 2011 av forgot10concept Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet April 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2011 En liten update: Jeg har fjernet litt rust på bakluke og under lister på dørene i det siste. Og kjøpt inn en hel hau av deler.. S Så denne helga blir det masse montering.. Og gleder meg som en liten unge på julaften til å få skilt på bilen... Og senk selvfølgelig! :) Delelisten min: Sjekklisten: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 16, 2011 Rapporter Share Skrevet April 16, 2011 Når du byttet drivknutemansjett så demonterte du vel drivknuten totalt og rengjorde den skikkelig før du satte den sammen igjen? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 16, 2011 Rapporter Share Skrevet April 16, 2011 Når du byttet drivknutemansjett så demonterte du vel drivknuten totalt og rengjorde den skikkelig før du satte den sammen igjen? Og en annen ting, trykka du fette godt opp i mellom kulene og rullebanen? "Dytt fett nedi hølet og press det opp bak kulene med fingeren slik at det tyter opp mellom kulene"? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet April 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2011 Når du byttet drivknutemansjett så demonterte du vel drivknuten totalt og rengjorde den skikkelig før du satte den sammen igjen? Vell, tjaaa... Renset den med en klut, men tok ingen av kulene ut, var så rent som det kunne bli uten å ta ut "leddet".. Og tjaaa.. til deg og Jesper1201.. ;) Jeg presset fra oversiden og nedover før jeg fylte resten av bunnen fra midten... Så "brukte" jeg leddet til maxgrensen, rett før kulene falt ut, i alle mulige vinkler ca 10 ganger hver.. (hvis det var forståelig for deg) ;) Brukte vell rundt 30 minutter på smøringen (satt å dillet mens jeg snakka med kjerringa) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet April 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2011 (endret) Dette er hva jeg fikk gjort idag! :) (Mangler noen bilder for tok med et kamera og med mobilen.. Mangler kabel til mobilen for overføring) Skiftet bremsecalipere bak + nye håndbrekkwire'e: Det var forresten masse arbeid å bytte håndbrekkwire uten å demontere eksos og varmeskjold.. Men klarte det til slutt. Så har kjerringa pusset mer rust på bakluka og på den ene siden. og jeg har 'døypet' bilen med zinkspray :) Aldri stol på bilder når man kjøper brukte bildeler.. ;) Den 'nye' skjermen: Fornøyd med 11-12 timers arbeid, så ble de som var med meg litt grinete etter hvor lenge vi hadde arbeidet, så da måtte vi hjem.. (jeg er den eneste som har bil og lappen) hehe! Og nok en gang: Takk til kjerringa som ville ta bilder for meg ;) Maskeringen på bilen ble sponset av Juletilbud 2010 Endret April 16, 2011 av forgot10concept Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 17, 2011 Rapporter Share Skrevet April 17, 2011 Det kan hende det går bra med drivknuten, men skal ikke si det for sikkert :) Kanskje du har flaks på din side :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet April 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2011 Bilen har ikke vært på veien etter byttet, den har bare blitt trillet inn og ut av garasjen noen ganger.. ;) Men skal kjøpe en annen mansjett senere, for biltema sin var helt tullete på de 'festestripsene'.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 17, 2011 Rapporter Share Skrevet April 17, 2011 Ikke for å ødelegge gleden din, men om du har kjørt med den mansjetten (som på bildet over) så vil jeg anta det er kommet "uønskede partikler" inn i fettet. Jeg demonterer alltid drivknuten totalt og rengjør alt når det er kommet hull på mansjetten. Er veldig fort gjort når knuten er tatt av bilen :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet April 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2011 Argh! :P bilen skal på kontroll imorgen, men skal se om jeg får gjort det før den skal kjøres.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.