forgot10 Skrevet April 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2011 (endret) En liten bildeupdate: Nye klosser, skiver, calipere og håndbrekkwire'e Før lakkering av bakluka: Lakkering pågår: Når jeg var ferdig.. Så lakkerte jeg de sølv hjørnene på lyktene matt svart.. ;) Ble bra: Lakkerte også under listene for der begynte det å ruste litt.. Fytti steike, likte virkelig ikke skjermen ;) Så lot jeg kjerringa og en kompis vaske felger ;) Limte en list jeg knakk av :( Den vil fremdeles ikke sitte.. :P Klar til EU-kontroll Resultat av kontroll: Så nå har jeg bestilt de manglende delene, og prøver med mindre E85 på tanken neste gang... Hadde ca 50/50 blanding... Og bilen ble sååååååååå dau! :P Deler som ble bestilt: - Fjærer foran (718kr) - Bremselange (210kr) - Lambdasensor (1432kr) Endret April 20, 2011 av forgot10concept Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cupcake Skrevet April 19, 2011 Rapporter Share Skrevet April 19, 2011 Du er flink! Setter pris på creds! Men du må gjøre noe med bakfangeren.. :) Håper på bedre lykke på neste EU-kontroll! :D *fingers crossed* Siter Little bird up in the sky, dropped a shit right in my eye I didn't scream, I didn't cry, Im just happy that cows can't fly! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet April 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2011 (endret) Da har jeg endelig fått tid til å hente noen deler som var bestilt.. ;) Så igår hentet jeg: - Bremseskjold (det gamle var rustet bort) - Bremseslange (Fikk feil på EU pga. sprekk) - Lambdasonde (Kjøpte ny for å prøve å få ned CO'en) - Ny original fjær (Gamle var knukket) - Senkefjærer 60/35 (Skal settes på rett etter EU kontroll) - Fjernstyrt sentrallås (Blir spennende å montere det, har ingen idé hvordan, Kommer til å søke litt på forumet, evt. lage ny tråd) Delene: Senkefjær(60mm) vs original (Begge er nye) Så i ettermiddag blir det et omfattende monteringsarbeid ;) Endret April 27, 2011 av forgot10concept Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet April 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2011 En kjempeliten oppdatering: - Lambdasond/sensor-ting er byttet - Håndbrekk er strammet litt - Fjernstyrt sentrallås er montert, og virker ganske bra.. Skal jeg lage en Monteringsguide? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 28, 2011 Rapporter Share Skrevet April 28, 2011 - Fjernstyrt sentrallås er montert, og virker ganske bra.. Skal jeg lage en Monteringsguide? Du må gjerne gjøre det :) Og hvilken "sentral" brukte du? (Kjøpt hen?) :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet April 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2011 Skal lage en bedre offisiell guide når jeg kommer hjem.. ;) Kjøpte den hos Parts and Retards (må skryte av servicen), men du kan også kjøpe den på streetdesign.no. Merket er FK Automotive. Manualen jeg fikk med hadde språket og skrivefeil som den gjennomsnittlige tyskeren. Klipp den gul og blå kabelen som går inn på vakuumpumpen og koble til de ledningene som blir utpekt på i manualen. klipp den røde ledningen som er på andre siden av kontrollboksen. så koble sammen de andre ledningene i manualen. PS: Rekkevidden er ikke særlig lang. Mye kortere en først antatt. :( som sagt så lager jeg en bedre guide i kveld. mulig at jeg publiserer den imorgen tidlig. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet April 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2011 (endret) Da har jeg laget guiden.. ;) Finnes her: http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/276575-guide-hvordan-montere-fjernstyrt-sentrallas-fra-fk-automotive.html Lykke til! EDIT: Har også laget en annen guide: http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/276577-mini-guide-fa-naerlysene-til-a-ikke-slukke-ved-fjernlys-med-s4-lykter.html Endret April 29, 2011 av forgot10concept Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet April 30, 2011 Rapporter Share Skrevet April 30, 2011 Det blir orden i sysakene nå ja :) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Mai 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2011 Ja, orden blir det.. ;) Bare synd at bil er dyrt :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2011 Nå har bilen stått en måned, fått ny fjær, bremseslange og ny lambda.. Så har jeg ca 30% E85 på tanken.. Men jeg synes motoren ikke går HELT rent, den fusker litt ved pådrag på lavt turtall når motoren ikke er helt varm.. Den stod på tomgang i ca 10 min før jeg startet å filme.. ;) Nyt lyden av rekkefemmeren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2011 Limte en list jeg knakk av :( Den vil fremdeles ikke sitte.. :P Den er festet med et plastklips og en plastmutter på baksiden av skjermen :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2011 Ja så det, men da må jeg ut med innerskjermen igjen, og det orker jeg rett og slett ikke nå.. ;) Tar det når jeg skal lakkere skjermen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2011 Har forresten en god nyhet! :) Bilen ble EU-Godkjent idag! Uten kat, bare med 30% E85! :D Skal bli digg å kjøre godbilen igjen! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Juni 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2011 Yess! Da har jeg gjort litt, men har masse igjen! Men foreløpig ingen bilder.. :P Har montert: - Senkesett 60/35 - 4x ekstralys bak fanger - Spylt kjølesystem og ny kjølevæske Det jeg har igjen: - Sparkle og lakkere panser og bakluke (igjen) - Bytte drivakselmansjett igjen (skadet den under senkingen) - Bytte girspak mansjett - Bytte til plasmaskiver - Lakkere og montere øyelokk - Bytte fjærbenslager og dempermansjett foran - Bytte multi-funksjon-temp-giver-ting (ettersom den gamle(eBay) gir feil verdier) - Lakkere grill opp igjen (med ringene i børstet stål) - Hente og montere ny(brukt) Rockford-kasse - Montere nye lister rundt (takk Quattro73 for eBay-linken) - Sote rutene - Bytte bunnpannepakning og innvendig motorvask Sååå jeg har litt å gjøre i sommer, men er quick fix! :D hehe! Noen som vet hvor jeg kan få tak i ny plate under motor? Har lett over alt! Finner bare til diesel.. er det store forskjeller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2011 (endret) Vil tro platen under motoren fra en diesel passer rett på din. Antar forskjellen er at dieselmotoren har en ekstra plate bakover og dermed ekstra fester for denne i den fremste platen. Vil gjerne se bilder av senkingen (resultatet) :) Nr 2 på bildet er kun montert på dieselbiler. Endret Juni 16, 2011 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg