Gå til innhold

Riktig utveksling - bane/rallycross

Ranger emnet


folkrace

Anbefalte innlegg

Noen her som har peiling på hva som kan være gunstig utveksling, for bruk på bane/rallycross?

 

Vil anta man vil ha nytte av et langt 1.gear, og så resten tett.

- har nå tilgang til ei bmw m3 getrag 262cr kasse med følgende utveksling:

 

1st - 3.72:1

2nd - 2.40:1

3rd - 1.77:1

4th - 1.26:1

5th - 1.00:1

 

Har også tilgang på bakaksel utveksling lik 5.0:1

 

Dette vil da med 185x55 15" ved 7000 o/min, gi følgende tall:

 

hastighet 1.gear 41,6km/t

hastighet 2.gear 64,2km/t

hastighet 3.gear 87,1km/t

hastighet 4.gear 122,4km/t

hastighet 5.gear 154,2km/t

 

Ser jo selv at man vil bruke opp 1.gearet veldig raskt, men dog relativt tett mellom gearene.

 

Ønsker konstruktive synspunkter på dette oppsettet.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår