Gå til innhold

Turteller giver 1,3 96 mod 4e-fe?!

Ranger emnet

skrotorolla

Anbefalte innlegg

Har lest igjennom det som er av tidligere tråder uten hell.

Har kjøpt meg turteller til corollan,

men finner ikke ut hvor jeg skal koble til signalet.

Har ikke mye peiling på bil i det store og det hele, men sitter coilene i fordelerhuset? kan ikke finne coilen.

Eller om det er en ekstern kabel lagt ut til det formålet.

Er flere andre tråder ute om dette emnet, men de har ikke hjulpet meg.

Setter pris på tilbakemelding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coilen ligger inni fordeleren på disse. Det fineste, og letteste, er å få tak i instrumentpanel fra 1,6/1,8 eller GT twincam, de har turteller.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan dette er på disse, men det skal være mulig å hente ut signal et sted. Vil tro det er noen ledige kontakter bak instrumentpanelet, du kan prøve deg fram med turtelleren på disse, og se om det blir noe liv.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det trodde jeg også..

Men ingen signaler å hente bak original instrumentene..

Det jeg først og fremst lurer på er.. kan jeg dele fordelerhuset uten å sitte med et helvettes problem?

må jo gå ann å hente ut signalet fra coilen og bruke det.. har montert tilsvarende turteller på to biler tidligere.. ingen problemer..

Noen må da ha gjort det tidligere på en tilsvarende bil, håper jeg ;P

Noen må ihvertfall ha demontert fordelerlokk og vite om det er nybegynner vennlig å plukke det i filler ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Detta har jeg også prøvd å finne ut av da jeg ønsker meg tilsvarende (har turteller liggende klar, for å si det sånn)..

Jeg har sett video på youtube om noen som monterer detta ved hjelp av diagnose kontakt. Jeg har ikke funnet (leita ikke veldig lenge) noen slik på min bil.

Coilen ligger inni fordeleren på disse. Det fineste, og letteste, er å få tak i instrumentpanel fra 1,6/1,8 eller GT twincam, de har turteller.

Dette var hva de fortalte meg når jeg fortalte om problemstillinga mi til folk på Toyotas verksted. Mens når jeg kom til huggern med delenummeret på panelet så var dette identisk med det jeg hadde (uten turteller) og de sa også at det ikke funka å bytte dette rett over.. så jeg ga opp!

Hvis det baaare hadde vært initativ nok i meg til å finne ut av detta skulle jeg gitt svaret høyt og tydelig med bilder! :D

Skal se om jeg får ånden over meg i ferien..

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og de sa også at det ikke funka å bytte dette rett over.. så jeg ga opp!

Vet ikke helt om jeg ville stolt på hva et bilopphoggeri sier når det gjelder hva som går og ikke går. De er ikke akkurat kjent for å være spesialister på slikt. Det samme gjelder forsåvidt toyotaverksteder, de er flinke på reparasjoner, men når det gjelder modifikasjoner som å sette inn turteller så tror jeg ikke de gjør slike ting så ofte.

Jeg har ikke prøvd dette selv på toyota, men på de fleste andre biler passer slike ting rett over, så det er jo rart hvis toyota skal være så veldig annerledes på det punktet.

Det kunne vært interessant å splitta en fordeler på disse, vil tro det skulle være mulig å hente ut signal et sted der. Jeg hadde samme problemet på min corolla( 1984mod med 4a-motor), jeg gadd aldri å styre med det da så jeg fikk ikke prøvd.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider