Gå til innhold

Veldig skumle metalliske klunkelyder over humper

Ranger emnet

veegard

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier! Det har utviklet seg ganske mye de siste dagene... Når jeg kjører klunker det litt jevnt og trutt, og det er direkte skummelt når jeg kjører over humper. Det kommer fra høyre bakhjul, og det er en rimelig høy metallisk klunkelyd, høres ut som noe er løst og faller i bakken på hver hump omtrent.. :helpme:

Bremseskiven er enten skeiv, ellers er det noe gale med klossene mine, for de tar borti littegrann hele tiden, hører det når jeg kjører forbi murer og sånt, som reflekterer lyden tilbake..

Dessuten skraper bremsen når jeg trykker inn bremsepedalen nå...

Har sjekket at kalipperen sitter fast iallefall...

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Er det noe sjangs for at det er noe gale med bakre hjuloppheng tror du (det dyreste jeg kom på :p).

Ene kompisen min sa at han mistenkte at det var en foring, men han var ikke sikker.. og at når den var gåen kom det jævlig med klunkelyder.

Tenkte å jekke den og ta noen bilder! Coming up litt senere.. (min måte å feire 17. mai på!)

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at kalipperen kun satt så bra på når jeg lirket i den, var jo fordi at brekket var på.

Hadde mistet ene bolten, den andre var løs.. ingen locktite liggende, men kappet til en ny bolt og får håpe det sitter bedre denne gangen :)

Ikke prøvekjørt, men det var vel det problemet lå. Gummien på demperen var ikke særlig mye igjen på heller, den foringen må byttes. Men får ta det med senkesett tenker jeg.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider