Gå til innhold

Hjelp! Clutchen har blitt borte på min omega b

Ranger emnet


soundlord

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte her en dag.Stoppet for å snakke med noen kompiser,da jeg skal starte opp å kjøre videre hadde jeg ingen motstand på clucthen.Er som å trykke inn gasspedalen.Absolute ingen clutch og motsand.Ble borte sånn helt uten videre.

 

Bilen er en omega b 2.0 16v 1996 mod.

 

Har ikke sjekket så nøye,men ingen tegn til lekkasje noen steder.

 

Rett før clutchen gikk begynte drivreim å slure.så den drivreimen må nok byttes.

 

Så var ikke så heldig med denne turen.

 

Hva kan ha skjedd med clutchen?

Endret av soundlord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel hydraulisk clutch på B, er det ikke, høres jo ut som om den kan ha fått en lekkasje en plass, om det er internt i pumpa eller om det er en annen plass finner du jo ut etthvert som det finnes lekkasjer.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dette veldig langt unna hva jeg skjønner meg på, men kommer ikke det hydrauliske trykket fra servopumpa? Hvis drivreima ikke tar, så er det kanskje ikke så rart at man ikke får trykk? </tynn is>

 

da blir det vel tungt å ratte og da kansje, hvis det i det hele tatt har noe sammenheng med den reima da. ikke vet jeg, men vil vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel gjette du har en intern lekkasje i trykkpumpa til slavecylinderen. Har vært borti det ett par ganger tidligere. Får rep sett til dette for ett par hundrekroner...

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått sett litt mer og skrudd litt på bilen.Det lekker hydralikolje fra 2 hull i gearboxen.Så jeg har nok fått en lekasje i slavesylinderen?

 

Kunne ikke finne noe lekasje over pedalen på master,eller i motor rommet.Prøvde å lufte clutchen,men kom bare noen dråper og det ble ikke bedre.Så har nå begynt å skru ned gearbox.Helt idiotisk at den slave greia må være inne i gearbox.. Ble en god del mere jobb enn jeg tenkte dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår