Slettet bruker Skrevet Mai 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2009 Sugemotor og Vanos sier meg egentlig ikke så mye, hva er det? :) Sugemotor er rett og slett motor uten turbo:) Turbomotoren på Audien over her har/hadde 175hk ved full lading på turboen, mens BMWn jeg sikter til har 192 hk uten turbo!:D På denne motoren jeg hadde er det enkel vanos. Det betyr at innsugskammen er variabel. Det er stort sett samme prinsipp som Honda har kommet med på sine V-tec motorer!:) Forskjellen er rett og slett at vanos motoren er sterkere og drar mye bedre på alle turtall og har mykere gange enn vanlig motor..:) Du merker fordelen med vanos spesielt godt på lave turtall da du slipper å gire så mye ved forbikjøringer, gasspådrag ut av svinger, bakker, etc!:thumb Disse bilene har et utrolig potensiale med tanke på effekt..:) Får noen få 1000 lapper ordner du deg et brukt M5-eksos og et åpent luftfilter, det merkes!;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xerion2k Skrevet Mai 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2009 Skjønner :) Men tror faktisk jeg går for en audi 90 2,3l Quattro. Merker man mye forskjell når man bytter filter og eksos på den? eventuelt mulig å borre for større effekt? Eller bytte kam? Eventuel pris på noe av dette? Takker for alle svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvilE30 Skrevet Mai 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2009 Gå for Audi!! For mer effekt kan du bytte til større turbo, intercooler, dyser, ny kam, eksos og lufting;) Alt dette gir bedre effekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg