Gå til innhold

Ulyd førerside foran i forstillingen

Ranger emnet


varjas

Anbefalte innlegg

Har begynt å bråke litt på førersida i enten bremser eller hjullager, men er ikke helt sikker. Noen som har god greie på dette og kan stille diagnose?

 

Det bråker mest når jeg svinger til høyre, men også litt til venstre, når jeg kjører rett frem høres det nesten ingenting.

 

Ingen ulyd når jeg bremser, så vil kanskje sette en bet på at dette er hjullageret?

 

Hvor ille er det å kjøre med dette om det driver og ryker? :P

- Opel Astra '99

x Volvo 745GLE '87

x Opel Corsa 1.4i Joy

x Volvo 760 Tic '83

x Volvo 740GL '85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom ulyden kun er ved å svinge høyre/venstre om hverandre i fart er det garantert hjullager ja! Det er absolutt ikke noe smart å kjøre med dette. Hvis du skulle være så uheldig at dette ryker og det låser seg vil det i praksis skje det samme som når du står på bremsen, men da kun på ett hjul. Og det kan bli ganske spennende ;-)

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

på min 92 mod 2,0i asta f kostet det 350 kroner for lager hehe:)

hadde dette problemet jeg å når jeg svingte til venstre. både lager og indre drivledd var most. etterhvert rista det sånn i bilen når jeg kjørte at jeg fikk daglig masage. og svingte jeg til høyre var det som å komme i himmelen:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja!? når det dura å ristet i bilen hele tiden,samt at hele bilen ristet inn i hjerterota når jeg svingte til venstre, så er det jo herlig å komme til noen høyresvingen da bilen ikke rister eller noe:D

tyngden på bilen legger seg jo over og frigjør tyngde på den siden det er skade på lager/drivledd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår