commodus Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 jeg handlet en bil for litt siden...3 dager etter jeg hadde hentet bilen raste turboen....så er det en som sier jeg da kan kreve at dette blir fikset på forige eiers regning...stemmer dette?? er tålig frustrerende at sånt skjer etter et par dager... Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 Kansje en ide å skriv kos bil du handlet, årsmodell? Har du kjørt bilen hardt ? Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 For at du skal ha noen sak mot forrige eier må dette ha vært noe som han/hun var klar over, siden dette høres ut som en privat handel. Dessverre er det slik at ting kan ryke når som helst og noen blir sittende med skjegget full av postkasser. Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 (endret) Har du justert på trykket? Har du fiklet med turbo/motor på andre måter? Mitt råd til deg er at du ikke kontakter selger enda, men at du kommer med litt mer info. Det er også veldig flaut å ringe til selger å kreve reparasjon/hevelse av kjøpet, og prøve å innblande foreldre og alt mulig, og så viser det seg at du ikke har retten på din side. Endret Mai 18, 2009 av _Evje_ Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 Ikke noe selvfølge at du kan kreve noe her nei... hvordan skulle forrige eier vite at turboen kunne ryke, med mindre bilen har ryke blått over lengre tid. Dette er sånt som du skal sjekke når du skal kjøpe en bil, det er kjøpers ansvar å se over bilen før man kjøper den. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_No_Name Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 Bruktbil salg imellom privat personer er ut døra garanti..Derfor er det viktig at man ser nøye over bilen før man handler.. Siter zzZZzzZZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 Ikke noe selvfølge at du kan kreve noe her nei... hvordan skulle forrige eier vite at turboen kunne ryke, med mindre bilen har ryke blått over lengre tid. Dette er sånt som du skal sjekke når du skal kjøpe en bil, det er kjøpers ansvar å se over bilen før man kjøper den. Ja, men selger har også et ansvar om å ikke holde tilbake informasjon som kjøper kan trenge ;) Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_No_Name Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 "Solgt som den er" Særlig ved salg av brukte gjenstander kan en ofte støte på vilkåret "solgt som den er". Hensikten med en slik bestemmelse er å begrense kjøperens rettigheter. Til tross for et vilkår som "solgt som den er", kan kjøperen likevel ha sine rettigheter i behold. Dette gjelder hvis gjenstanden ikke svarer til de opplysninger selgeren har gitt, eller hvis selgeren har unnlatt å gi opplysninger av betydning. Det gjelder også hvis gjenstanden er i vesentlig dårligere stand enn man kunne vente. Det stilles strengere krav til en yrkesselger enn til en privatselger mht. opplysninger om gjenstanden. Å selge en ny gjenstand "som den er" vil ofte være urimelig og er derfor ikke tillatt. Siter zzZZzzZZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 Ja, men selger har også et ansvar om å ikke holde tilbake informasjon som kjøper kan trenge ;) Ja, men da må det bevises at han/hun har visst om det før han solgte bilen, og det kan bli vanskelig. Poenget jeg prøver å få fram; kjøp av bruktbil er gambling, og man bør ha peiling selv / ha med seg noen som har peiling / teste bilen hos f.eks naf(men det er det delte meninger om) Så kjøper man en gammel bil, må man egentlig regne med at det meste kan skje. Men nå vet ikke jeg hva slags bil dette er da, for det har ikke trådstarter sagt. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 Hvordan har du kjørt? Er det din første turbo bil? Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Mai 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 neida hadde knapt fått kjørt bilen da det skjedde... og jeg kjørte pent! ikke justert noe somhelst nei! og ikke min første turbo bil nei=) men regner med jeg ikke kommer noen vei med dette... for bare ringe rundt på huggere etter en turbo=) Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg