Gå til innhold

Eksamen I Bilelektronikk I morgen!!!

Ranger emnet

cigaro

Anbefalte innlegg

I morgen har jeg eksamen i bilelektronikk, etter 3 års slit på skolen.

NOen som kan slenge ut litt sider som forklarer litt i dybden om:

- Tenningssystemer

- Innsprøytning

- ABS,ESP osv..

- CanBUS

....................

Dette er det jeg har fått opplyst som eventuelle temaer i eksamen.

Har jo selvsagt samlet endel stoff på egenhånd, MEN det finnes nok mange gode sider der ute som jeg ikke har funnet, som kanskje noen av dere vet om?

Hadde værtfall vært genialt hvis dere hadde skrevet inn gode linker som dere selv vet om, som er verdt å anbefale :)

Takktakk!!! :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en manual i PDF til Bosch K-jetronic/mekanisk innsprøytning, om du vil lese :)

EDIT: glem det, kom plutselig på at det var bilELEKTRONIKK du snakka om :P

Hvis du vil, så kan du sende den på PM likevel, tar egentli ALT jeg kommer over, kan jo få så og si alt, så det er jo ikke et minus at jeg har litt om K-Jetronic i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke bøker du har fått av skolen du kan lese i?

Har elektronikk i kjøretøy, av HElge paulsen, men den er 10år gammel,

har også en bilteknikk bok fra 1995, men dette begynner å bli utgått,

derfor trenger jeg alt jeg kan få av info fra internett.

Har egentli funnet en god del fra wiki og howstuffworks, men vet ikke helt om det holder?

Altså, om wiki og stuff er til å stole 100% på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

howstuffworks vil jeg si er en pålitelig kilde. Wikipedia derimot er nok mer villedende på mange ting.

Har sammenlignet litt mellom howstuffworks og wiki, og vil si at howstuff har et mye bedre og profesjonellt innhold enn wikipedia, så jeg holder meg til dem. Begynner å bli litt nå, men blir et H** å oversette dritten.

Teknisk engelsk er ikke en favoritt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sammenlignet litt mellom howstuffworks og wiki, og vil si at howstuff har et mye bedre og profesjonellt innhold enn wikipedia, så jeg holder meg til dem. Begynner å bli litt nå, men blir et H** å oversette dritten.

Teknisk engelsk er ikke en favoritt.. :)

Du kan prøve å søke etter det same i google,

men søk etter: howstuffworks (og det ordet du vil søke etter).

Eksempel: howstuffworks radio.

I plassen for å klikke på overskrifta som er market med blå farge, så klikkar du på "Oversett denne siden".

Eller så kan du søke etter linken til den sida som du vil oversette, på lista over søkeresultat klikkar du på "Oversett denne siden". Pass på at linken er lik den linken til sida du oversetter.

Endret av Actros 8x8

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å søke etter det same i google,

men søk etter: howstuffworks (og det ordet du vil søke etter).

Eksempel: howstuffworks radio.

I plassen for å klikke på overskrifta som er market med blå farge, så klikkar du på "Oversett denne siden".

Eller så kan du søke etter linken til den sida som du vil oversette, på lista over søkeresultat klikkar du på "Oversett denne siden". Pass på at linken er lik den linken til sida du oversetter.

Ikke dumt.. :)

Skal prøve det ut nå, takker for respons :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider