cigaro Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 I morgen har jeg eksamen i bilelektronikk, etter 3 års slit på skolen. NOen som kan slenge ut litt sider som forklarer litt i dybden om: - Tenningssystemer - Innsprøytning - ABS,ESP osv.. - CanBUS .................... Dette er det jeg har fått opplyst som eventuelle temaer i eksamen. Har jo selvsagt samlet endel stoff på egenhånd, MEN det finnes nok mange gode sider der ute som jeg ikke har funnet, som kanskje noen av dere vet om? Hadde værtfall vært genialt hvis dere hadde skrevet inn gode linker som dere selv vet om, som er verdt å anbefale :) Takktakk!!! :pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 (endret) Jeg har en manual i PDF til Bosch K-jetronic/mekanisk innsprøytning, om du vil lese :) EDIT: glem det, kom plutselig på at det var bilELEKTRONIKK du snakka om :P Endret Mai 18, 2009 av Go-carter Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Mai 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 Jeg har en manual i PDF til Bosch K-jetronic/mekanisk innsprøytning, om du vil lese :) EDIT: glem det, kom plutselig på at det var bilELEKTRONIKK du snakka om :P Hvis du vil, så kan du sende den på PM likevel, tar egentli ALT jeg kommer over, kan jo få så og si alt, så det er jo ikke et minus at jeg har litt om K-Jetronic i tillegg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Mai 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 Anbefales howstuffworks i denne sammenhengen, eller er det en litt useriøs side? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Mai 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 bump :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn_Sa Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 Har du ikke bøker du har fått av skolen du kan lese i? Siter If it aint broken, don't fix it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Mai 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 Har du ikke bøker du har fått av skolen du kan lese i? Har elektronikk i kjøretøy, av HElge paulsen, men den er 10år gammel, har også en bilteknikk bok fra 1995, men dette begynner å bli utgått, derfor trenger jeg alt jeg kan få av info fra internett. Har egentli funnet en god del fra wiki og howstuffworks, men vet ikke helt om det holder? Altså, om wiki og stuff er til å stole 100% på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 howstuffworks vil jeg si er en pålitelig kilde. Wikipedia derimot er nok mer villedende på mange ting. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Mai 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 howstuffworks vil jeg si er en pålitelig kilde. Wikipedia derimot er nok mer villedende på mange ting. Har sammenlignet litt mellom howstuffworks og wiki, og vil si at howstuff har et mye bedre og profesjonellt innhold enn wikipedia, så jeg holder meg til dem. Begynner å bli litt nå, men blir et H** å oversette dritten. Teknisk engelsk er ikke en favoritt.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 Ja igrunn, men du kan jo prøve å sammenligne det som står på howstuffworks og wiki, så ser du om det stemmer og du slipper å oversette:) Lykke til imorgen! Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Mai 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 Ja, er det jeg holder på med nå :) Takktakk! Sitter med nerver som F, men satser på at det ordner seg. Da er det bare lærlingeplass som gjenstår :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 (endret) Har sammenlignet litt mellom howstuffworks og wiki, og vil si at howstuff har et mye bedre og profesjonellt innhold enn wikipedia, så jeg holder meg til dem. Begynner å bli litt nå, men blir et H** å oversette dritten. Teknisk engelsk er ikke en favoritt.. :) Du kan prøve å søke etter det same i google, men søk etter: howstuffworks (og det ordet du vil søke etter). Eksempel: howstuffworks radio. I plassen for å klikke på overskrifta som er market med blå farge, så klikkar du på "Oversett denne siden". Eller så kan du søke etter linken til den sida som du vil oversette, på lista over søkeresultat klikkar du på "Oversett denne siden". Pass på at linken er lik den linken til sida du oversetter. Endret Mai 18, 2009 av Actros 8x8 Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Mai 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 Du kan prøve å søke etter det same i google,men søk etter: howstuffworks (og det ordet du vil søke etter). Eksempel: howstuffworks radio. I plassen for å klikke på overskrifta som er market med blå farge, så klikkar du på "Oversett denne siden". Eller så kan du søke etter linken til den sida som du vil oversette, på lista over søkeresultat klikkar du på "Oversett denne siden". Pass på at linken er lik den linken til sida du oversetter. Ikke dumt.. :) Skal prøve det ut nå, takker for respons :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg