Gå til innhold

Bluboy (golf cab)

Ranger emnet

NoHero

Anbefalte innlegg

Hellå!

Tenkte jeg skulle lage en liten tråd om frisørbilen min. Det er en 98 mod golf cab med hele 101 hester. Kjøpte bilen på økern bilauksjon i januar 2008 etter å ha sendt min forrige bil til spikerfabrikken.

Etter å ha kjørt rundt i ca 11 mnd tok clutchen kvelden.. Trodde jeg. Etter å ha fått ut gearkassa sammen med en kompis av meg fant vi ut at gearkassa også hadde tatt kvelden. Så da begynte letinga etter en ny(brukt) gearkasse. Etter ca to mnd fikk jeg tak i en brukt en til 3,5 lapper. I mellomtiden hadde jeg fått meg jobb på verksted som lærling.

Bilen ble tauet dit og alt ble montert igjen.

Så fram til nå har bilen blitt påkosta:

-Clutch

-Gearkasse

-Bremser rundt om

-Dempere bak

-Eksospotte bak

-Midtre bremselys bak

-Tenningsbryter

-Vindusviskerbryter

-Relè til vindusvisker

-Vindusviskermotor

-Spylerveskepumpe

-Coil

-Styreenhet'n til abs

-Nye sommerdekk

Tror det var alt. Har også en liten 12¨ som ligger og lager bråk i bagasjen. Felgene er jeg møkklei, så de blir nok bytta ut til noe bedre etterhvert.

Ting som skal gjøre etterhvert er:

-Justerbart senkesett. Kommer på når skattepenga kommer(x)

-Effektanlegg. Kommer også når skattepenga kommer

-Nye baklykter(x)

-Lakke listene foran og bak i bilens farge(x)

-Midtarmlene

Blir sikkert noe mer etterhvert.

Endret av NoHero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilder fra annonsen:

39_-2115245746.jpg

39_-1579294001.jpg

Nypolert i fjorsommer:

P8300001.jpg

P8300002.jpg

Funnet fram pussekluten:

DSC00888.jpg

Julestemning:

PC030022.jpg

Clutch/gearkassebytte:

009.jpg

DSC01067.jpg

DSC01069.jpg

Skal få tatt noen ordentlige bilder av bilen etter at den har smakt litt på gravitasjonen:pimp

Endret av NoHero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt flere bilder.

Bytte av tenningsbryter:

DSC01263.jpg

DSC01265.jpg

Lakkering av innsuget:

DSC00892.jpg

DSC00896.jpg

Ny styreenheten til abs'n:

DSC01328.jpg

Og en liten treat til meg selv:cool: Nye parklyspærer:

DSC01326.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil du har.

Misunner deg den løftebukken.

Har bare 260 under taket i min egen garasje, så jeg kan nok se langt etter noe slikt.

Hva må man betale for en slik bil på auksjon?

Skulle du trenge ny cab, så har jeg en i USA som lager dette.

Kjøpte til konas Charysler Sebring, og den kom på 1700 kroner ferdig fraktet hjem.

Var skiftet i løpet av en liten lørdag.

Stå på!

MVH

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil du har.

Misunner deg den løftebukken.

Har bare 260 under taket i min egen garasje, så jeg kan nok se langt etter noe slikt.

Hva må man betale for en slik bil på auksjon?

Skulle du trenge ny cab, så har jeg en i USA som lager dette.

Kjøpte til konas Charysler Sebring, og den kom på 1700 kroner ferdig fraktet hjem.

Var skiftet i løpet av en liten lørdag.

Stå på!

MVH

Roy

Løftebukk er veldig digg å ha, selv om jeg bare lånte den av en kompis for en helg :p

Du kan jo kjøpe deg en løftebukk som løfter en meter som makshøyde. Jeg har planer om å invistere i en sånn en etterhvert.

Måtte ut med 60 lapper for bilen. Synes ikke det var så ille der og da, men etter å ha kosta på bilen en del så synes jeg 60 000 var litt i det meste laget.. Men men :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo kjøpe en slik, men det blir liksom hverken fugl eller fisk.

Løste utfordringen under rustsveising slik som vist her: http://www.luftvann.no/rustsveising_golf-3.pdf

Men til motorbytte eller girkassejobb er vel ikke denne metoden særlig patent:-)

Ser Økern Bilauksjon har en lignende ute nå til rundt 55', så det var nok ikke så gal pris du har gitt, men bevares -det er en grusom liste med påkost du har hatt. Sier jeg som gremmes over å ha kostet på Suburban min 5-6 tusen på 7 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo kjøpe en slik, men det blir liksom hverken fugl eller fisk.

Løste utfordringen under rustsveising slik som vist her: http://www.luftvann.no/rustsveising_golf-3.pdf

Men til motorbytte eller girkassejobb er vel ikke denne metoden særlig patent:-)

Ser Økern Bilauksjon har en lignende ute nå til rundt 55', så det var nok ikke så gal pris du har gitt, men bevares -det er en grusom liste med påkost du har hatt. Sier jeg som gremmes over å ha kostet på Suburban min 5-6 tusen på 7 år...

Rust er det heldigvis ikke på'n, med unntak av noe krokan på begge dørene. Har sjekka alle kriker og kroker på bilen på jobben, og null rust er funnet under bilen! Litt flaks må man jo ha :p

Håper jeg er ferdig med å bytte slitedeler på en god stund nå. Vil bruke penga på noe som syns på bilen. Altså senkesett og diverse. Men det kommer nok med tiden. Kan jo nevne at jeg får litt rabbatter via jobben å da. Selvom lista begyner å bli lang, så har jeg spart en del penger. Både pga rabbatter og at jeg skrur på bilen selv når det måtte være noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekka litt på bilen i photoshop for den stund siden.. Hadde vært morsomt å fått til noe sånt etterhvert. Kanskje kanskje!

n583660570_4253022_3338.jpg

Edit: Også lakkert listene foran og bak i samme farge som bilen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp vært ute og tatt et par bilder av bilen. Som alle sikkert ser så lider den av høydesyken på bildene. Men det skal fort endres på når skattepenga kommer:yummy:

P5240068.jpg

P5240070.jpg

P5240071.jpg

P5240064.jpg

P5240065.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider