Gå til innhold

S-Line på B6, hva er hva?

Ranger emnet

JeanDaniél

Anbefalte innlegg

Noen B6er leveres som denne:

DSC00786-1.jpg

DSC00787-1.jpg

Med full S-line styling utvendig og innvendig som er OK,

MEN det leveres jo også B6er med kun S-line interiøret og ikke eksteriøret + at det leveres B6er som denne:

2156940461_4d0ec22489.jpg

En helt orginal B6 innvendig og utvendig, men med S-line lister på dørene..

Vil det si at denne med kun Lister vil fremheve S-line merket med å ha forsterket clutch og sportsunderstell eller, mens de andre har enten full stylingen eller kun interiør samt forsterket clutch og sportsunderstell.?

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kunne vel velge flere s-line pakker.

Eksteriør, interiør og understell.

Har aldri hørt at det automatisk er forsterket clutch på s-line. Hva slags clutch sitter det i tilfellet da??

Er det levert med en av pakkene kan man jo ha emblem.. Man MÅ ikke ha alle s-line-pakkene for å ha emblem.

Endret av Incognito
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg trodde. Men hvor mange pakker er det å velge mellom da?

Blir liksom aldri helt 100% når det gjelder S-line, men jeg har tenkt på det samme som du har sitert, det har bare aldri omformet seg til en setning.

Hadde vært flott med forklaring på hva Egentlig S-line er, og hvor mange pakker det er..:)

Det samme når det gjelder BMW og M pakker.. Tho.. Blir aldri klok nok:)

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to utgaver av S-Line.

En der man har S-Line interiøret og understeller, og en der man har S-Line interiør, understell og S-Line optiken utvendig.

Min kom orginalt med S-Line interiør og understell, men ikke S-Line optiken utvendig.

Sportspakken er en egen pakke. Den har andre seter, uten delskinn, og en litt mykere og mindre senket understell. Så det er en helt egen pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer :)

Allright, men da ligger vel svaret der på hvorfor jeg ikke har orginalt S-Line eksteriør slik vi kjenner den :)

En kamerat kjøpte for en tid tilbake tilsvarende 03 mod med samme snodige kombinasjon som meg. Må tilføye at også den er import om det skal ha noe som helst å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt historie.

På A4 B6 ble det levert 2 S-Linepakker. En som heter S-Line sportpakke som inneholder seter i delskinn, dørtrekk, sort taktrekk, annet ratt, alulister på dashbordet og dørene, alu innstegslister og understell som senker 30mm.

Den andre pakken er eksteriørpakken som inneholder annen nedre del på frontfanger og bakfanger, andre side/dørlister og hekkspoiler.

S-Linemerket på dørlistene på bakdørene hører til sportpakken eller kombinasjon av begge men det er mange som bare setter på disse selv om det ikke er noe på bilen som tilsier at det er en S-Linebil. (emblemtrimming)

På A4 B6 fikk man bare bestilt eksteriørpakken sammen med sportpakken, ikke bare eksteriørpakken som man kan på A4 B7.

S-Line sportpakken var tilgjengelig fra og med 2003 modell og S-Line eksteriørpakken kom som tilvalg fra og med 2004 modell samtidig som alle A4 ble lakkert helt ned.

På siste års modell A4 B6 fikk man også muligheten til å bestille S-Linepakkene til alle modeller, noe man ikke fikk til de minste bensin (1,6) og dieselmodellene (1,9 tdi) tidligere.

Om det er forskjell på S-Linepakkene på biler som er solgt nye i Tyskland vet jeg ikke men jeg tviler på det da det er pakker utviklet for Audi av quattro gmbh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider