Podgy Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 Takker begge to for flotte og informative svar:-) Har virkelig fått et meget godt inntrykk av forumet her. Folk blir ikke stemplet som dumme selv om de ikke har så mye kunnskap, og det er fint. Har lest en del i de trådene du skriver, og det er absolutt mye god info der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Podgy Skrevet August 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2009 Da er gliset ankommet, og i den forbindelse blir det selvsagt enda noen spørsmål fra nybegynneren:rolleyes: Nå er det vel en kjent sak at ikke selgere alltid har peiling på det som skjer etter salget, så selv om jeg forhørte meg med han som utleverte bilen, kunne jeg tenkt meg å få svar fra ekspertene her på forumet. Bilen er som sagt levert med lakkforsegling fra Autoglym. Resultatet ser - etter mine øyne - meget bra ut. Men for å opprettholde dette trengs selvsagt litt bilkos:thumb Selgeren sa at jeg i minst fjorten dager må vente før jeg gjør gjør noe annet enn å fylle diesel på bilen. Til nød kunne jeg spyle av med en hageslange med lavt trykk. Sannsynligvis vil ikke bilen bli veldig skitten, så det er mulig dette holder de to første ukene. Deretter starter prosjektet med å holde bilen så fin som mulig så lenge som mulig, og i den forbindelse kunne jeg gjerne tenkt meg noen innspill på hva jeg trenger. Joda, jeg har lest de fleste trådene om bilpleie, men det er ikke alltid lett å finne en "fasit". Jeg trenger i alle fall: Vaskehanske - wash mitt fra Meguairs? Vaskebøtte med gritguard Et godt tørkehåndkle - Vaskehanske til felger/felgbørste Hageslange/høytrykkspyler. Vurderer Foma272T - noen som har erfaring med denne eller lignende? Bilsåpe - sikkert en mild en i starten. Meg soft wash gel? Etter hvert som jeg får bruk for å rense og polere bilen vil jeg selvsagt også få bruk for mer. Om noen ønsker det, kunne de godt gitt meg et tilbud på en totalpakke.(Om det er noen selgere her inne da:pimp På forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet August 7, 2009 Rapporter Share Skrevet August 7, 2009 Podgy: Gå igjennom alt du finner her, http://www.scandicshine.no/nettbutikk/ Og drøm deg bort ;) Og når du er tilbake til den virkelige verden igjen, så plukker du ut de produktene du har lyst på. Ingen produkter på siden er dårlige, men noen er såklart bedre enn andre. hehe Hvis du har litt interesse for bilpleie, så meldt deg inn på forumet til Detailers Club Norway - http://www.detailersclub.no/ Der finner du mye bra og nytting informasjon. Ingen spørsmål er dumme. Bare blide og hyggelige mennesker! Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg